Tuning silnika elektrycznego | Forum wędkarskie


Portal ludzi z pasją tworzony przez ludzi z pasją

Uśmiech losu bywa drwiący. Miodrag Bułatowicz


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ostatnie Fotki

Sumik 131cm
Sum ok. 30kg
Sum ok. 30kg
Nowy popychacz pontonowy ;o)
Sumy na woblery Sowa
Dwa razy 2m+ na Sowę
Rekordowy sandacz na Woblera Sowa
Nasza moc w polaczeniu z Woblerami Sowa

Na forum na skróty

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych
Kliknij w obrazek żeby zobaczyć szczegóły

Witamy na stronie poświęconej rekinowi słodkowodnemu ;)

Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.

Zobacz temat

/ SPRZĘT NA SUMA, WĘDKI, KOŁOWROTKI I INNE / Elektronika w wędkarstwie, echosondy dla wędkarzy,
 
Tuning silnika elektrycznego

Konrad Bartosik

Offline

Witam. Przepalił mi się przełącznik biegów w silniku Neraus (już raz mi padł ale go naprawiłem). Teraz już nie umiem go naprawić - działa tylko 2 i 5 bieg. Taki przełącznik nie jest drogi, ale pewnie by padł niedługo i jest mało wydajny (duże straty energii). Patrzyłem za maximizerami, ale są bardzo drogie. Moje pytanie jest następujące, jakie silniki są używane do napędu, szczotkowe czy bezszczotkowe? A drugie pytanie, czy można kupić jakiś tani regulator obrotów silnika? Ja znalazłem taki magma.sklep.pl/pl/regulator-obrotow-silnika-elektrycznego-12-24-v-dc-75-a.html?partner=1988&utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-06&utm_content=2053723#nclid=f63bf35f03492506eec0df29e8224dc6
Nie wiem, czy on będzie się nadawał? Z opisu wynika, że tak, wiec by było super. Teraz jeszcze pasowałoby zamontować przełącznik zmiany kierunku prądu, tak żeby silnik miał lewe obroty, myśle że na tym polega ten maximizer, za który chcą dużą kasę. Proszę o porady. Pozdrawiam.
 

jbkajdulka

Offline

Ja używam Neraus 40 lbs już drugi sezon i nic się nie dziejeOkok.Mam pięcioletnią gwarancję na ten silnik.Jak długo używasz swój i ile masz gwarancji?
 

Konrad Bartosik

Offline

Mam ten silnik trzeci sezon,pierwszy raz znikły biegi od normalnej pracy, a drugi raz przypalił mi się na wodorostach. Na gwarancje nie oddaje bo to bez sensu czekać ileś tam jak sezon trwa, wole sam pokombinować. pozdrawiam
 

jbkajdulka

Offline

Na stronie sprzedawcy jest taka informacja:

NOWEJ GENERACJI PRZEŁĄCZNIK BIEGÓW (zastosowano najwyższej jakości styki powleczone srebrem) ZAPEWNI BEZAWARYJNE DZIAŁANIE PRZEZ WIELE LAT!!!



Zapewniamy, że w przypadku awarii przełącznika lub innej części silnika dostarczymy nową część bezpłatnie kurierem w ciągu jednego dnia roboczego!

Wystarczy nas powiadomić o awarii i przesłać kopię dowodu zakupu.

Nie znajdziesz lepszej oferty!!!

Może warto coś z tym zrobić.

Pozdr.
 

Jan Maleta

Offline

Posiadam taki silnik Neraus 40lb zakupiony w 2009 . W tym roku biegi przód 1,2,3,4 oraz biegi wstecz 1,2 niestety odmówiły współpracy , pozostały tylko bieg przód > + 5 i wstecz >+ 3 . Niby dało się dalej płynąć ale strasznie szarpało . Wspomnę że rok temu padł wskaźnik naładowania baterii , z racji tego że trochę się teraz zajmuje elektroniką obecnie (praca łączność itp.) , zawód wyuczony (elektromechanik AGD itp.) rozebrałem górną cześć silnika żeby dostać się do modułu wskaźnika , po paru pomiarach stwierdziłem że padł stabilizator napięcia na zasilaniu modułu wskaźnika (zastosowano stabilizator miniaturowy w technologii SMD , powierzchniowy) po wymianie na taki sam stwierdziłem że kiszka , grzeje się jak byk (w palce parzy) nie zastanawiając się zastosowałem konwencjonalny stabilizator napięcia 5 volt 2 ampery (78S05) i dodatkowy mały radiator , bo biorąc pod uwagę że skoro się grzeje dość mocno w domu w temperaturze około 22-25 stopni ,to co będzie w pełnym słońcu w obudowie czarnej itd. A skoro już miałem rozebraną część górną wymieniłem główne przewody zasilające (oryginalne dość cienkie i na nich spadek napięcia ok. 0,6-0,7 volta przy 30 paru amperach - oszczędność miedzi ???) . Dodatkowo polutowałem wszystkie złączki konektorowe bo były tylko zaciśnięte i widać było że nie łączą dokładnie bo izolacja na przewodach lekko stopiona przy konektorach przy przełączniku biegów . Czytając reklamę na stronie dystrybutora - że wysyłają części zapasowe (zamienne itp ) , byłem przekonany że nie będzie problemów w naprawach samemu ?! Nawet nie zawracałem głowy dystrybutorowi silników Neraus tym że stabilizator napięcia 5 volt 1 amper padł , bo koszt tego lepszego około 1,5- 2 p l n . Niestety w tym roku po rozebraniu silnika cześć dolna stwierdziłem że totalna kiszka – tj moduł odpowiadający za regulacje biegów (zalany żywicą , oporniki w czołowej sekcji silnika ) niestety padły na amen , kwestia nie do naprawienia , no chyba że ktoś wie jak wytopić żywice albo rozpuścić ją ??? Przyszedł czas żeby zadzwonić do dystrybutora (bo gdzieś tam w necie wyczytałem że dystrybutor tych silników wysłała regulator PWM czyli tzw maximizer w razie takiej usterki - i można sobie samemu wymienić , zamontować, ale to parę lat temu było ) Niestety po telefonicznej konsultacji u Dystrybutora dowiedziałem się - że skoro sam dłubałem w silniku (czyli samemu dokonywałem napraw) to mogę zapomnieć o gwarancji , a naprawa tj założenie maximizera około 300 parę pln w ich serwisie !!!!! {Też o tym w necie pisało fikcyjna dostawa części w tej że firmie i tak dalej ble ble ble } Reasumując fajny silnik za dobrą cenę , ale NIE warto samemu nic naprawiać i przerabiać itd . Bo liczy się to co jest w umowie gwarancyjnej w dokumentacji zakupu przy silniku a nie to co na stronie dystrybutora (pseudo reklama ) W tej chwili jestem na etapie montowania sterownika Hond Made PWM - regulatora obrotów , niebawem go wytestuje i opisze w tym roku na naszym forum : schemat i elementy elektroniczne , koszt części + płytka około 130 pln bez dodatkowych elementów tj obudowy, konektorów ,radiatora itp. . Regulator obrotów 50 amper od 10% -100% obrotów przy napięciu 12 - 14,2 volta czyli akurat dla nas . Pozdrawiam wszystkich i do usłyszenia w tym temacie jeśli sprawdzi się mój schemat PWM (regulacja obrotów impulsowa itd.) to zapodam go tu wszystkim na forum --- pozdrawiam Jan Małeta vel menio55. PS : nie jestem pierwszy bo już tak gdzieś na necie pisali o fikcji z częściami do silników NERAUS -- niechęcę powielać tematu ale coś w trawie piszczy Przepraszam firmę Dystrybuującą wyżej wymieniony silnik ale to mnie spotkało osobiście i nie mam nic sobie do zarzucenia , poparte świadkami rozmowy telefonicznej razy X 3 itd itp. --- To jest moje prywatne odniesienie do tej że firmy.--- NIE WARTO SAMEMU NIC GRZEBAĆ W TYM ŻE SILNIKU BO GWARANCJA 5 LETNIA itd. Itp. a to co piszą na stronie o przysyłaniu części zamiennych to można porównać do opowiadań Jana Brzechwy ehhe .
Menio55 pozdrawia
 

Jan Maleta

Offline

Za moje ewentualne błędy stylistyczne , ortograficzne przepraszam . Administratora proszę o poprawienie ale pisałem to w uniesieniu troszkę nerwowym wybaczcie mi .
Menio55 pozdrawia
 

jbkajdulka

Offline

Janek, co dalej z tym silnikiem? Zrobiłeś już maxymizer? Jestem zainteresowany, bo też mam taki. Po trzech sezonach bez zarzutu, nic nie wysiadło.
 

sirW

Offline

Jan Maleta napisał(a): Niestety w tym roku po rozebraniu silnika cześć dolna stwierdziłem że totalna kiszka – tj moduł odpowiadający za regulacje biegów (zalany żywicą , oporniki w czołowej sekcji silnika ) niestety padły na amen , kwestia nie do naprawienia , no chyba że ktoś wie jak wytopić żywice albo rozpuścić ją ??? Przyszedł czas żeby zadzwonić do dystrybutora (bo gdzieś tam w necie wyczytałem że dystrybutor tych silników wysłała regulator PWM czyli tzw maximizer w razie takiej usterki - i można sobie samemu wymienić , zamontować, ale to parę lat temu było ) Niestety po telefonicznej konsultacji u Dystrybutora dowiedziałem się - że skoro sam dłubałem w silniku (czyli samemu dokonywałem napraw) to mogę zapomnieć o gwarancji , a naprawa tj założenie maximizera około 300 parę pln w ich serwisie !!!!! {Też o tym w necie pisało fikcyjna dostawa części w tej że firmie i tak dalej ble ble ble } Reasumując fajny silnik za dobrą cenę , ale NIE warto samemu nic naprawiać i przerabiać itd . Bo liczy się to co jest w umowie gwarancyjnej w dokumentacji zakupu przy silniku a nie to co na stronie dystrybutora (pseudo reklama ) W tej chwili jestem na etapie montowania sterownika Hond Made PWM - regulatora obrotów , niebawem go wytestuje i opisze w tym roku na naszym forum : schemat i elementy elektroniczne , koszt części + płytka około 130 pln bez dodatkowych elementów tj obudowy, konektorów ,radiatora itp. . Regulator obrotów 50 amper od 10% -100% obrotów przy napięciu 12 - 14,2 volta czyli akurat dla nas . Pozdrawiam wszystkich i do usłyszenia w tym temacie jeśli sprawdzi się mój schemat PWM (regulacja obrotów impulsowa itd.) to zapodam go tu wszystkim na forum --- pozdrawiam Jan Małeta vel menio55. PS : nie jestem pierwszy bo już tak gdzieś na necie pisali o fikcji z częściami do silników NERAUS -- niechęcę powielać tematu ale coś w trawie piszczy Przepraszam firmę Dystrybuującą wyżej wymieniony silnik ale to mnie spotkało osobiście i nie mam nic sobie do zarzucenia , poparte świadkami rozmowy telefonicznej razy X 3 itd itp. --- To jest moje prywatne odniesienie do tej że firmy.--- NIE WARTO SAMEMU NIC GRZEBAĆ W TYM ŻE SILNIKU BO GWARANCJA 5 LETNIA itd. Itp. a to co piszą na stronie o przysyłaniu części zamiennych to można porównać do opowiadań Jana Brzechwy ehhe .


Mi po 4 latach użytkowania również spaliła się cewka oporowa w silniku neraus 36lbs zakupionemu w odplyniesz.pl
Procedura reklamacyjna wygladała tak:
- wysłałem zdjęcie dowodu zakupu wraz z opisem usterki - czyli brak biegu 1 i 3 do przodu oraz 1 i 2 do tyłu
dostałem maila zwrotnego z prośbą o wypełnienie formularza reklamacyjnego i wysłanie silnika do naprawy
- odpisałem maila o treści:
"proszę o wywiązanie sie z umieszczonego na państwa stronie zobowiązania o
ekspresowym wsparciu klienta - cytuję:

"Zapewniamy expresowe wsparcie klienta - jeśli dojdzie do usterki
(np.przełącznik,inna część) wysyłamy ją kurierem niezwłocznie po sygnale od
klienta (scan dowodu zakupu) bez ciągnących się formalności i obowiązkowych
wizyt w serwisie ! Dlaczego ? Ponieważ jesteśmy od 7 lat bezpośrednim i
wyłącznym dystrybutorem silników Neraus w Polsce i poprzez swoje działania
dążymy do pełnego zadowolenia klienta."

w załączniku powtórnie przesyłam kopię dowodu zakupu"

-po tym mailu skontaktował się ze mną telefonicznie pracownik serwisu i dopytywał się czy nie dostałem maila z formularzem reklamacyjnym - dopiero gdy podczas tej rozmowy wyraźnie poprosiłem o wysłanie mi uszkodzonej części rzeczywiście następnego dnia wysłano mi całą kolumnę do tego silnika wraz z zatopionymi tam w dolnej części cewkami

wymieniłem bez żadnych problemów i znów cieszę się w pełni sprawnym silnikiem

Wynika z tego że trzeba wyraźnie poprosić sprzedawcę o taki sposób załatwienia reklamacji bo normalnie trzymają się standardowego sposobu załatwiania reklamacji ale jak najbardziej wywiązują się ze zobowiązania umieszczonego na stronie za co chwała im bo mało jest takich.
A wiele w swoim życiu już przeszedłem procedur reklamacyjnych - czasem nawet musiałem wspierać się inspekcją handlową w dochodzeniu swoich praw.I jak do tej pory tylko oni i Logitech(reklamacja głośników) załatwili sprawę w tak komfortowy dla mnie sposób bez wysyłki uszkodzonego sprzętu do serwisu.
 
Do góry
Przejdź do forum:

Hosting zdjęć wędkarskich

Wędkarski hosting zdjęć
Wygenerowano w sekund: 1.60
51,599,551 unikalne wizyty