Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej. Albert Einstein
Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.
Co trzeba wiedzieć kupując silnik zaburtowy
|
|
Offline |
Dodany dnia 31 października 2014 21:25
|
Stary Wyjadacz Postów: 255 Data rejestracji: 05.03.12 |
Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.). Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres. Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc. Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji. Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne). Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie. Siema. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 31 października 2014 21:52
|
Fusionista --- XxX --- Warszawa Mój blog: kliknij! Postów: 2596 Data rejestracji: 14.03.14 |
Standardowy marketing. O ile w starych wolnossakch benzynowych ciężko było zmienić moc bez fizycznej ingerencji ( chociaż czasem wystarczy wymiana sterownika z bliźniaczych mocniejszych wersji), o tyle w wysokoprężnych i turbobenzynach wystarczy zmiana softu i nagle ze 100KM robi się 150 Mowie oczywiście o silnikach samochodowych, ale jak widać przy zaburtowych zasada ta sama. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 10:06
|
Fusionista --- XxX --- Tarnow Mój blog: kliknij! Postów: 1465 Data rejestracji: 01.01.11 |
strzala napisał(a): Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.). Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres. Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc. Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji. Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne). Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie. Siema. Jeśli dobrze zrozumiałem - obudowa taka sama i za wyjątkiem "gaźnika" bebechy takie same. Jeszcze ewentualnie śruba wymieniona. Ale jak to wygląda z wytrzymałością ? Właściwie silnik pracuje w obrębie specyfikacji, czyli nie powinno to mieć wpływu na trwałość i (nie)zawodność ?
"Jeśli chcesz być szczęśliwy godzinę, to się upij. Jeśli chcesz być szczęśliwy trzy dni, to się ożeń. Jeśli chcesz być szczęśliwy całe życie, zostań wędkarzem... " O.Pavel |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 11:33
|
Stary Wyjadacz Postów: 255 Data rejestracji: 05.03.12 |
Tak Jacek. Obudowa jak i cała konstrukcja jest taka sama. Różnice są nieznaczne (każda firma ma swoje patenty na zmniejszenie mocy), obecnie w nowych silnikach różnią się modułami zapłonowymi i śrubami do 20KM. Jak silnik jest na wtrysku to różnica jest wyłącznie w sofcie. Jaki to ma wpływ na trwałość? Ano taki jak ktoś użytkuje bo teoria nie zawsze idzie z praktyką. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 16:19
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
strzala napisał(a): Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.). Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres. Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc. Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji. Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne). Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie. Siema. I widzisz Strzała, jednak to prawda że cała mądrość nie tkwi w jednej głowie to co napisałeś rozjaśniło mi w głowie i jest fajnym dopełnieniem tematu
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 16:51
|
Fusionista --- XxX --- Mój blog: kliknij! Postów: 5281 Data rejestracji: 04.09.12 |
Jak tak czytam o tych silnikach to mam ochotę Was wyściskać za to ,że tu jesteście Nie ma takich googli żeby tak wyjaśniły o co chodzi z tymi moplikami do łódek i pontonów Macie te głowy nie tylko do noszenia czapek |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 16:53
|
Fusionista --- XxX --- Postów: 3944 Data rejestracji: 15.08.11 |
A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 17:06
|
Fusionista --- XxX --- Tarnow Mój blog: kliknij! Postów: 1465 Data rejestracji: 01.01.11 |
Jozef Pojedyniec napisał(a): A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić To ja ci powiem - Nową !
"Jeśli chcesz być szczęśliwy godzinę, to się upij. Jeśli chcesz być szczęśliwy trzy dni, to się ożeń. Jeśli chcesz być szczęśliwy całe życie, zostań wędkarzem... " O.Pavel |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 17:15
|
Fusionista --- XxX --- Mój blog: kliknij! Postów: 2341 Data rejestracji: 10.03.14 |
Jozef Pojedyniec napisał(a): Wietieroka12 A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Ale ja swojego Ci nie sprzedam |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 17:18
|
Fusionista --- XxX --- Warszawa Mój blog: kliknij! Postów: 2596 Data rejestracji: 14.03.14 |
Jozef Pojedyniec napisał(a): A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Józek, bierz od Daniela 12 |
|
Przejdź do forum: |