Co trzeba wiedzieć kupując silnik zaburtowy | Forum wędkarskie


Portal ludzi z pasją tworzony przez ludzi z pasją

Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej. Albert Einstein


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ostatnie Fotki

Sumik 131cm
Sum ok. 30kg
Sum ok. 30kg
Nowy popychacz pontonowy ;o)
Sumy na woblery Sowa
Dwa razy 2m+ na Sowę
Rekordowy sandacz na Woblera Sowa
Nasza moc w polaczeniu z Woblerami Sowa

Na forum na skróty

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych
Kliknij w obrazek żeby zobaczyć szczegóły

Witamy na stronie poświęconej rekinowi słodkowodnemu ;)

Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.

Zobacz temat

/ SPRZĘT NA SUMA, WĘDKI, KOŁOWROTKI I INNE / Łodzie, pontony i inne środki pływające

 
Co trzeba wiedzieć kupując silnik zaburtowy

strzala

Offline

Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.).
Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres.
Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc.
Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji.
Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne).
Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie.
Siema.
 

Wisniewski Michal

Offline

Standardowy marketing. O ile w starych wolnossakch benzynowych ciężko było zmienić moc bez fizycznej ingerencji ( chociaż czasem wystarczy wymiana sterownika z bliźniaczych mocniejszych wersji), o tyle w wysokoprężnych i turbobenzynach wystarczy zmiana softu i nagle ze 100KM robi się 150 Usmiech
Mowie oczywiście o silnikach samochodowych, ale jak widać przy zaburtowych zasada ta sama.
 

Jacek Gebala

Offline

strzala napisał(a):

Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.).
Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres.
Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc.
Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji.
Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne).
Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie.
Siema.


Jeśli dobrze zrozumiałem - obudowa taka sama i za wyjątkiem "gaźnika" bebechy takie same. Jeszcze ewentualnie śruba wymieniona. Ale jak to wygląda z wytrzymałością ? Właściwie silnik pracuje w obrębie specyfikacji, czyli nie powinno to mieć wpływu na trwałość i (nie)zawodność ?
"Jeśli chcesz być szczęśliwy godzinę, to się upij. Jeśli chcesz być szczęśliwy trzy dni, to się ożeń. Jeśli chcesz być szczęśliwy całe życie, zostań wędkarzem... " O.Pavel
 

strzala

Offline

Tak Jacek. Obudowa jak i cała konstrukcja jest taka sama. Różnice są nieznaczne (każda firma ma swoje patenty na zmniejszenie mocy), obecnie w nowych silnikach różnią się modułami zapłonowymi i śrubami do 20KM. Jak silnik jest na wtrysku to różnica jest wyłącznie w sofcie.
Jaki to ma wpływ na trwałość? Ano taki jak ktoś użytkuje bo teoria nie zawsze idzie z praktyką.
 

Dariusz Kucharski

Offline

strzala napisał(a):

Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.).
Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres.
Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc.
Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji.
Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne).
Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie.
Siema.


I widzisz Strzała, jednak to prawda że cała mądrość nie tkwi w jednej głowie Oczko to co napisałeś rozjaśniło mi w głowie i jest fajnym dopełnieniem tematu Okok
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Filipka

Offline

Jak tak czytam o tych silnikach to mam ochotę Was wyściskać za to ,że tu jesteście Haha Nie ma takich googli żeby tak wyjaśniły o co chodzi z tymi moplikami do łódek i pontonów Haha Macie te głowy nie tylko do noszenia czapek Haha
 

Jozefp

Offline

A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Yyyyy
 

Jacek Gebala

Offline

Jozef Pojedyniec napisał(a):

A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Yyyyy



To ja ci powiem - Nową ! wysmiewacz
"Jeśli chcesz być szczęśliwy godzinę, to się upij. Jeśli chcesz być szczęśliwy trzy dni, to się ożeń. Jeśli chcesz być szczęśliwy całe życie, zostań wędkarzem... " O.Pavel
 

Lukaszb

Offline

Jozef Pojedyniec napisał(a):

A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Yyyyy
Wietieroka12 Haha
Ale ja swojego Ci nie sprzedambeka
 

Wisniewski Michal

Offline

Jozef Pojedyniec napisał(a):

A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Yyyyy

Józek, bierz od Daniela 12 Usmiech
 
Do góry

Przejdź do forum:

Hosting zdjęć wędkarskich

Wędkarski hosting zdjęć
Wygenerowano w sekund: 1.60
51,544,096 unikalne wizyty