Zrywka bezpieczeństwa | Forum sumowe


Portal ludzi z pasją tworzony przez ludzi z pasją

Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi. Jan Paweł II


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ostatnie Fotki

Nowy Rekord
Nowa broń na wąsale ;o)
Sum 223cm z Sekwany
bojki
Sum z Wisły 2017
Wisła 2017
Wisła 2017

Na forum na skróty

Witamy na stronie poświęconej rekinowi słodkowodnemu ;)

Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.

Zrywka bezpieczeństwa

Zrywka bezpieczeństwa

Zrywka bezpieczeństwa



Zrywka bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo na wodzie to podstawa , często ciesząc się urokami pływania i to nieraz szybkiego zapominamy o bezpieczeństwie, w wodzie czają się często różne pułapki czyhające na motorowodniaków , dlatego trzeba obserwować lustro wody przed nami i omijać pływające przeszkody, ale nie zawsze jest to możliwe, czasem coś może płynąć pod taflą wody i mamy kraksę gotowąPlacze.
Może się zdarzyć sytuacja gdy wypadniemy z pontonu czy to na skutek zderzenia z jakąś kłodą czy przez naszą nieuwagę i wtedy ponton odpłynie a my zostaniemy w tarapatach, dlatego też warto zamontować zrywkę bezpieczeństwa, koszt takiej zrywki wraz z wysyłką to około 40 zł, a może nam to uratować życie.
Zrywka:

Sprzęt sumowy



Większość siników nowego typu są wyposażone w taką zrywkę, zaś starszego typu niestety nie, więc opiszę jak zamontować i podłączyć zrywkę do układu zapłonowego w silnikach dwu cylindrowych i jedno cylindrowych, nie jest to wcale takie skomplikowane ,postaram się to opisać w sposób możliwie jak najbardziej prosty i zrozumiałyOczko
Tu mamy schemat połączenia w silniku dwucylindrowym:

Bezpieczna zrywka



1;2;3 to przewody wychodzące z modułu zapłonowego, w przypadku Wietieroka są to przewody wychodzące z pod koła zamachowego:1-czarny to masa 2- czerwony to napięcie na dolny cylinder i zarazem na dolną cewkę 3- zielony napięcie na górny cylinder i górną cewkę.
4,.5,6 ,7 to zrywka i cztery wyjścia, a12,13 to cewki zapłonowe gdzie 13 to górna z wyjściami 8 i 9 a 12 to dolna z wyjściami 10 i 11
Montaż:
Montujemy zrywkę w dogodnym miejscu ja zrobiłem to tak:

Jak bezpiecznie łowić sumy



Bezpieczeństwo na wodzie



Następnie za pomocą przewodu 1x1 lub 1x1,5 mm r11;linka łączymy w sposób następujący ,Przezwód nr 3 zielony wychodzący z modułu zapłonowego łączymy ze stykiem zrywki 4 i od styku zrywki 5 prowadzimy przewódko cewki górnej do górnego styku 8, gdy kluczyk jest w zrywce styki 4 i 5 są zwarte i płynie przez nie prąd i górny cylinder pracuje.
Od przewodu czerwonego 2 wychodzącego modułu zapłonowego pod kołem zamachowym w przypadku wietieroka - napięcie na dolną cewkę i dolny cylinder prowadzimy przewód do cewki dolnej 12 do styku11styk na samym dole i od tego przewodu podłączamy się w dowolnym miejscu prowadzimy przewód do zrywki do styku 6 a od styku 7 przewód łączymy z masą silnika 14 przykręcamy przewód pod którąś śrubę wcześniej czyszcząc do żywego metalu z farby by mógł przepłynąć prąd, od przewodu 1,wychodzącego z modułu zapłonowego , czarny to jest masa prowadzimy do styku cewek 9 i 10 to jest oryginalne połączenie i tak zostaje i to wszystko , przewody łączymy za pomocą konektorów :

Bezpieczeństwo na pontonie



Zasada działania zrywki:
Gdy włączony jest kluczyk zrywki styki zrywki 4 i 5 są zwarte i płynie prąd a styki 6 i 7 są rozwarte i nie ma przejścia na masę, w przypadku gdy koniec zrywki mamy przypięty do nadgarstka lub innej części ubrania i wypadniemy z pontonu wyrywamy kluczyk i styki 4 i 5 się rozwierają i brak przepływu prądu na górną cewkę ; wyłączony górny cylinder , a styki 6 i 7 się zwierają i prąd zamiast na dolną cewkę płynie na masę ,wyłączony dolny cylinder silnik przestaje pracować.
W przypadku silnika jedno cylindrowego możemy zakupić zrywką na zwieranie z dwoma wyjściami i wpiąć ją
w obwód lub taką jak ta uniwersalną rozwierano- zwierną z czterema wyjściami , zasada połączenia ta sama ma przerwać obwód lub zewrzeć na masę
Zrywka zwierna z dwoma wyjściami

Zrywka bezpieczeństwa



Znalezienie par styków w zrywce dwa zwierne- zamknięte i dwa rozwierne - otwarte można to zrobić za pomocą przyrządu a jeśli ktoś nie posiada to żaróweczka i bateria
i jeszcze jedna rada kluczyk musi być zawsze włożony by odpalić silnik, ja jakiś czas po zamontowaniu zrywki zapomniałem o kluczyku hehe nieźle się naszarpałem i nazłościłem.

Temat na forum: Zrywka bezpieczeństwa

Przygotował Dariusz Kucharski

Komentarze

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]

Reklama w zamian za zniżki dla stałych użytkowników portalu.

Aktualnie online

Gości online: 26

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 8,011
Najnowszy użytkownik: elzbieta

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

21 listopad 2017 10:36
Powitać Usmiech

20 listopad 2017 21:26
Witajcie.

20 listopad 2017 20:37
Dobry Usmiech

20 listopad 2017 18:57
Witam

20 listopad 2017 16:07
Powitać.

19 listopad 2017 21:47
witam

18 listopad 2017 20:52
Dobry Usmiech

18 listopad 2017 16:58
Witam

18 listopad 2017 01:03
witam

16 listopad 2017 16:35
Witam

Archiwum shoutboksa

Wyprawy autokarowe Norwegia

Wyprawy autokarowe Norwegia

Nasz baner

Forum Sumowe - portal sumowy
Wygenerowano w sekund: 1.11
27,932,175 unikalne wizyty