Przeróbka podłogi Kolibri 330 | Forum wędkarskie


Portal ludzi z pasją tworzony przez ludzi z pasją

Kto sieje zło, zbiera nieszczęście. -Salomon


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ostatnie Fotki

Sumik 131cm
Sum ok. 30kg
Sum ok. 30kg
Nowy popychacz pontonowy ;o)
Sumy na woblery Sowa
Dwa razy 2m+ na Sowę
Rekordowy sandacz na Woblera Sowa
Nasza moc w polaczeniu z Woblerami Sowa

Na forum na skróty

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych
Kliknij w obrazek żeby zobaczyć szczegóły

Witamy na stronie poświęconej rekinowi słodkowodnemu ;)

Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.

Zobacz temat

/ SPRZĘT NA SUMA, WĘDKI, KOŁOWROTKI I INNE / Łodzie, pontony i inne środki pływające
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)

 
Przeróbka podłogi Kolibri 330

Rafal Biszczan

Offline

Każde odejście od płaszczyzny dna sprawia że ponton czy też łódka "traci" i jest trudniejszy do wprowadzenia w ślizg. Czym bardziej płaska, tym lepsze właściwości ale do tego muszą być jeszcze spełnione inne warunki jak kąt natarcia względem wody i odpowiednie wyważenie (środek ciężkości). Niestety taka podłoga wykazuje złe właściwości nautyczne na mniej spokojnej wodzie oraz w zakrętach, a pomyślcie sami, ile razy podczas pływania jest idealne lustro a i rzadko też płynie się tylko do przodu bez zakręcania ;-).
Nikt a zwłaszcza ci wiodący producenci nie proponują pontonów bez kila z dopuszczalną mocą silnika powiedzmy 15KM ponieważ pływanie w wielu warunkach byłoby wręcz niebezpieczne, męczące i trudne przez ciągłe korekty i "pilnowanie" się.
Co to jest pawęż kilowa ? :-), najprościej - przedłużenie kila. Patrząc na ponton od rufy wyraźnie widać że dolna krawędź pawęży jest również na "V", w pontonach z taką pawężą jest jeszcze lepsza sterowność niż przy kilowych z płaską krawędzią pawęży, oczywiście profil musi być znacznie mniejszy. W Twoim Arturze o ile kojarzę jest pawęż kilowa.
 

Damian C

Offline

Nie sądze aby pływanie na płaskim dnie z np 15 km slinikiem pod wiatr należało do bezpiecznych mogło by wywrócić ponton bez odpowiedniego obciążenia.
 

Rafal Biszczan

Offline

Damian Cecula napisał(a):

Nie sądze aby pływanie na płaskim dnie z np 15 km slinikiem pod wiatr należało do bezpiecznych mogło by wywrócić ponton bez odpowiedniego obciążenia.


Tak też napisałem ;-)
 

Dariusz Kucharski

Offline

Rafal Biszczan napisał(a):

Każde odejście od płaszczyzny dna sprawia że ponton czy też łódka "traci" i jest trudniejszy do wprowadzenia w ślizg. Czym bardziej płaska, tym lepsze właściwości ale do tego muszą być jeszcze spełnione inne warunki jak kąt natarcia względem wody i odpowiednie wyważenie (środek ciężkości). Niestety taka podłoga wykazuje złe właściwości nautyczne na mniej spokojnej wodzie oraz w zakrętach, a pomyślcie sami, ile razy podczas pływania jest idealne lustro a i rzadko też płynie się tylko do przodu bez zakręcania ;-).
Nikt a zwłaszcza ci wiodący producenci nie proponują pontonów bez kila z dopuszczalną mocą silnika powiedzmy 15KM ponieważ pływanie w wielu warunkach byłoby wręcz niebezpieczne, męczące i trudne przez ciągłe korekty i "pilnowanie" się.
Co to jest pawęż kilowa ? :-), najprościej - przedłużenie kila. Patrząc na ponton od rufy wyraźnie widać że dolna krawędź pawęży jest również na "V", w pontonach z taką pawężą jest jeszcze lepsza sterowność niż przy kilowych z płaską krawędzią pawęży, oczywiście profil musi być znacznie mniejszy. W Twoim Arturze o ile kojarzę jest pawęż kilowa.



A co powiesz na to kolego Rafle?
Pontonik płaskodenny z podłogą w moim wykonaniu Okok



A co do tych bardzo słabych właściwości zwrotnych chodzi mi o skręcanie to zobacz sobie tutaj płynąc 40 km /h tak się skręca na płaskiej podłodze

YouTube Video


pływam od lat tym pontonem po Odrze nie zawsze świeci słonko ale są odcinki gdzie podczas wiatru jest fala i to duża wiatry nieraz hulają ostro w ślizgu płynę 40-45km/h
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Dariusz Kucharski

Offline

Piotr Traba napisał(a):

Darek,
A na ponton 3,0m Kolibri podłoga powinna być o identycznych wymiarach - tyle że skrócona o 30 cm czyż nie? Usmiech Jak sie mylę to mnie skoryguj. Wrzuć jeszcze proszę zdjęcia Twojej pawęży po "tuningu" pod Wietieroka - czeka mnie ta sama robota Usmiech

P.S.
Mega robota z tą sztywną podłogą.

to jest podłoga do pontonu Kolibri zakupiony w Tokarexie zresztą najsolidniejsza firma na rynkuOkok, niedawno tam zakpiłem właśnie ponton Kolibri Okok interesy z nimi to czysta przyjemność nawet dla kupującegogrin.
Tak skracasz ale każdą podłogę należy wykonać indywidualnie do danego pontonu ,wszystko na miarę musi być , nie za ciasno, lecz z odpowiednim luzem ciasno ma być po napompowaniu ,pontonuHaha chętnie podzielę się doświadczeniem i udzielę wsparciaOkok
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Rafal Biszczan

Offline

Tak właściwie to nie wiem dlaczego się ze mną wykłucasz, chcesz mnie przekonać że ponton z płaskim dnem bez kila jest lepszym do ślizgu podczas gdy tak nie jest i zdecydowana większość użytkowników powie to co ja. Powtórzę się ale, ponton z płaskim dnem bez kila szybciej (łatwiej)
wprowadzi się w ślizg, ale trudniej jest go w tym ślizgu utrzymać, zachowuje się znacznie gorzej przy manewrowaniu i ma po prostu gorsze właściwości nautyczne.
Wybacz Darku, ale w mojej opinii i myślę że wiele osób mających kontakt z pontonami podzieli tą opinię, IVORY to nie jest wiodący producent a ich pontony i to co w nich proponują nie jest stymulatorem dla innych producentów. Ponton o długości 330cm bez kila (jak zrozumiałem) czyli z
płaskim dnem i dopuszczalną mocą silnika 15KM ... a kategoria żeglugi "D" (od 300 cm otrzymują "C&quotOczko, w sumie nie dziwię się, ale zastanawiam kto dopuścił możliwość założenia 15KM i kto certyfikował (na jakim silniku pływasz, zakładałeś 10 czy 15KM ?). Doskonale wiem co znaczy kategoria żeglugi więc daruj sobie następnym razem, tak samo jak ironię do pawęży kilowej, jeśli nie masz świadomości że istnieje takie pojęcie
i jest to stosowane z jakiś konkretnych powodów, to po co poruszasz ten temat.
Czy pływałeś innymi a przede wszystkim kilowymi tego nie wiem bo nie pisałeś, ale może gdybyś spróbował przepłynąć pontonami producentów ogólnie uznawanych za wiodących (Zodiak,Bush,Honda, Kolibri, Quicksilver - obecnie Merkury,Brig, czy też mniej znany
ale bardzo dobry Zebec) zestawionych z optymalnymi silnikami, to jestem przekonany że zauważyłbyś różnicę. Poniżej filmiki ode mnie, zobacz co mogą pontony z kilem, jak one pływają, w jakich warunkach i przy jakich prędkościach wykonują manewry:

W jednym filmiku dwie łodzie to hybrydy, ale jest i Crab który wcale nie gorzej sobie radzi

YouTube Video


YouTube Video



YouTube Video





Pozdrawiam.
 

Dariusz Kucharski

Offline

Rafale nie zrozum mnie źle o kłótni mowy nie maHaha pływałem pontonem z kilem i wiem jak sie zachowuje, tylko nie mogę zrozumieć jednego, dlaczego płaskodenny osiąga większa prędkość niż z kilem jeden i ten sam silnik kąt ustawienia możliwie najlepszy, ja pływam, na silniku 12 konnym i osiągam prędkość 45km/h i nigdy nie miałem problemu ze sterownością , ale ponton z kilem przyznam szczerze ze jest dużo zwrotniejszy ale nie świadczy to otym że płaskodenny jaj nie posiada wcaleHaha
Filmiki ładne, to co robi koleś na pierwszym filmiku spokojnie robię to swoim pontonemOkok ale rewelacyjnej prędkości nie rozwija na tej 15stce Haha
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Rafal Biszczan

Offline

Dariusz Kucharski napisał(a):

Rafale nie zrozum mnie źle o kłótni mowy nie maHaha pływałem pontonem z kilem i wiem jak sie zachowuje, tylko nie mogę zrozumieć jednego, dlaczego płaskodenny osiąga większa prędkość niż z kilem jeden i ten sam silnik kąt ustawienia możliwie najlepszy, ja pływam, na silniku 12 konnym i osiągam prędkość 45km/h i nigdy nie miałem problemu ze sterownością , ale ponton z kilem przyznam szczerze ze jest dużo zwrotniejszy ale nie świadczy to otym że płaskodenny jaj nie posiada wcaleHaha

A nie stwierdziłem że płaskodenny nie posiada zwrotności :-)
Odpowiedź dlaczego płaskodenny jest szybszy jest dość łatwa do udzielenia - ponieważ przy dobrym ustawieniu (wyważeniu) powierzchnia trąca jest mniejsza, w kilowym przez zanurzony kil ta powierzchnia jest większa a ponton stwarza większe opory. Jestem jednak przekonany że gdyby postawić dwa na lekko wzburzonej wodzie, Twój i np. Craba 330 czy też KM-330d, założyć do nich 10KM, to byś przegrał. Gdyby jeszcze zrobić na jakimś odcinku slalom między bojami i nawrotkę, to z kretesem :-) . Postaram się mam nadzieję w niedalekiej przyszłości zaprezentować coś takiego.

Jeśli mówisz o prędkości 380 z Mercurym 15, to do tego pontonu może trzeba założyć nieco więcej ale chyba raczej nie dawał na maksa po garach, to jest Skat-380 dosyć nieproporcjonalny, duża szerokość w stosunku do długości. 190/380
 

Dariusz Kucharski

Offline

Ok Rafale tu się z tobą zgodzę z tą powierzchnią tarcia podłogi widać to doskonale jak płyniemy obok siebie ja stykam się z powierzchnia wody gdzieś 1/3 powieszani podłogi a brat ma ponton z kilem i praktycznie 3/4 jak nie lepiej mają kontakt z wodą>
A co do płynięcia w fali masz całkowita racją gdyz ponton z kilem ma kształt litery V i rozcina wodę a mój płaskodenny odbija się niemal od nich oooj mój tyłek to wiewysmiewacz kiedyś wpłynołem na fale po przepłynięciu barkiSmutny na pełnym gazieSmutny jeszcze mnie tyłek boli a gdyby był kil w dużej części by po prostu przeciął ją i nie było by tak twardowysmiewacz
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Dariusz Kucharski

Offline

Czyli podsumowują naszą dyskusję, myślę ze można to ująć tak:
Ponton płaskodenny łatwo wchodzi w ślizg i osiąga większą prędkość, a jednocześnie jest mniej sterowny .
Natomiast ponton z kilem traci nieco na prędkości, lecz jest bardziej sterowny , myślę sobie że ponton z kilem, jest kompromisem pomiędzy prędkością i sterownościąHaha jeśli jestem w błędzie popraw mnie RafaleOkok, no i może coś dorzucisz od siebie bo ludziska kupują i nie bardzo wiedzą co wybraćHaha
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 
Do góry

Przejdź do forum:

Hosting zdjęć wędkarskich

Wędkarski hosting zdjęć

Podobne Tematy

Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ponton Kolibri 360 + przyczepa Sprzedam sprzęt wędkarski 2 22 listopada 2017 15:53
Ponton kolibri KM280PP ze sztywna podłogą sprzedam Sprzedam sprzęt wędkarski 2 22 października 2017 21:24
kolibri 280 jaki silnik spalinowy Łodzie, pontony i inne środki pływające 13 28 września 2017 17:49
Ponton Kolibri Łodzie, pontony i inne środki pływające 8 15 marca 2017 08:35
Ponton KOLIBRI KM-300 PP szary + gwarancja :) Sprzedam sprzęt wędkarski 1 23 stycznia 2017 13:11
Wygenerowano w sekund: 1.56
51,576,153 unikalne wizyty