Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości. Mark Twain
Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.
Co trzeba wiedzieć kupując silnik zaburtowy
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 października 2014 18:01
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
W związku z pytaniami pojawiającymi sie na forum na temat zakupu silnika zaburtowego postanowiłem napisać poradnik dla kupujących , myślę że te kilka zdań ustrzeże forumowiczów przed zakupem złomu. Oglądając silnik który zamierzamy kupić zacznijmy od tego że musi być zimny, przed pierwszym odpaleniem wykręćmy świece i powąchajmy czy czuć z otworu paliwo czy jakiś inny zapach może się zdarzyć ze silnik jest bardzo kiepskiej kondycji i zimny ciężko odpala a sprzedający może użyć samo startu w sprayu obwąchajmy też gaźnik . Następnie niech sprzedający odpali silnik , powinien zapalić po dwóch do max pięciu szarpnięć jeżeli jest zbiornik osobny, membrana musi podać paliwo , a jeżeli jest zbiornik wraz z silnikiem powinien odpalić za drugim max trzecim razem, niech popracuje kilka minut praca może być nierówna gdyż silnik musi się zagrzać potem powinien pracować równo jeśli obroty falują i sprzedający nie może ich wyregulować może to wskazywać na wyrobioną przepustnicę – silnik swoje przepływał dajmy sobie spokój z jego zakupem. Bardzo ważnym elementem oględzin silnika jest pomiar ciśnienia sprężania jeśli nie znamy ciśnienia danego typu silnika ciśnienie powinno wynosić minimum 6 atmosfer, jest dobrze gdy ma 7-8 natomiast 10-12 silnik jest praktycznie nowy i mało pływany,powyżej 12 podejrzana sprawa sprzedający mógł do cylindrów nalać roztopionego smaru by uszczelnić tłoki lub troszkę oleju warto przeprowadzić drugą próbę jeśli ciśnienie spada jest niższe niż w pierwszej silnik był podrasowany olejem lub smarem , ale zaznaczam że różne typy silników mają różne ciśnienie i powinniśmy się zaznajomić z jego wartościami, pomiar ciśnienia dokonujemy na ciepłym silniku , należy wykręcić świece zapłonowe i zewrzeć je do masy w przeciwnym razie uszkodzimy zapłon wkręcamy manometr i kilkakrotnie szarpiemy szarpanką aż do momentu gdy wskazówka przestanie się wznosić, jeśli silnik jest dwu cylindrowy różnica między wskazaniami nie powinna przekraczać 10% silnik dwucylindrowy Następnie zwróćmy uwagę na chłodzenie silnika , strumień wody powinien być równomierny i ciągły na niskich obrotach, jeśli na niskich obrotach ledwo leci a na wysokich jest lepiej wirnik pompy wody jest do wymiany, może też być tak że ciśnienie jest niejednolite a nawet pojawia się para wodna oznacza to ze układ jest zanieczyszczony a wirnik umiera też darujmy sobie zakup, na foto wymiana wirnika pompy wody trzeba praktycznie rozebrać cały silnik Temperatura wody na ciepłym siniku powinna wynosić 70-75 stopni, teraz możemy przejść do obejrzenia lakieru jego stan może nam wiele opowiedzieć i czy jest zgodny z tym co opowiadał nam sprzedający o jego przeszłości jeśli silnik miał być niewiele używany a zobaczymy że był malowany jest to bardzo podejrzane Następnie pokręćmy kołem zamachowym rękom powoli powinno iść gładko z narastającym oporem sprężania jeśli czujemy jakieś opory nierównomierne , panewki mogły być zatarte lub uszkodzone łożyska silnik złom,na foto wymiana zatartych łożysk na wale korbowym wrzućmy na luz i obracajmy palcem śrubę napędową powinna obracać się leciutko bez oporów jeśli wyczuwamy chwilowe opory łożysko uszkodzone , spuśćmy teraz olej ze słodziny i sprawdźmy czy nie ma w nim wody lub miałkich trocin jeśli silnik jest zajechany dodatek trocin wycisza jego pracę Tu mamy przykład wymiana całych bebechów spodziny nawet nie było co naprawiać
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 października 2014 18:22
|
Fusionista --- XxX --- Mój blog: kliknij! Postów: 2341 Data rejestracji: 10.03.14 |
Myślę, że to będzie bardzo pomocne dla szukających silnika Darku p.s. o tym, że jak był malowany to jest podejrzane się tylko nie zgodzę, bo mój silnik od Ciebie był malowany i nie widzę w tym nic złego |
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 października 2014 18:26
|
Fusionista --- XxX --- Mój blog: kliknij! Postów: 5281 Data rejestracji: 04.09.12 |
Dareczku dodaj trochę zdjęć co i gdzie się znajduje dla totalnych laików i będzie news jak się patrzy A wiadomo kto tu jest od newsów |
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 października 2014 18:32
|
Support Paryż Mój blog: kliknij! Postów: 19296 Data rejestracji: 15.05.10 |
Ze dwa zdjęcia i na newsa.
Metoda na suma Kołowrotek sumowy Wędka na suma Na pytania odnośnie sprzętu i wszystkie inne związane z poławianiem suma odpowiadam TYLKO NA FORUM |
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 października 2014 19:06
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Zrobione
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 października 2014 19:22
|
Fusionista --- XxX --- Mój blog: kliknij! Postów: 5281 Data rejestracji: 04.09.12 |
Jesteś wielki Ale i tak mi się nie przyda bo ufam Ci z silnikiem i tylko u Ciebie kupie rusa |
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 października 2014 19:29
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Filip Kwasnik napisał(a): Jesteś wielki Ale i tak mi się nie przyda bo ufam Ci z silnikiem i tylko u Ciebie kupie rusa Dzięki Filip moje ego urosłooooooo co do silnika pomyślimy a poradnik się przyda na forum kolegom zawsze to pomocna rzecz , dodałem fotki i myślę ze będzie ładniutki news
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 października 2014 19:50
|
Fusionista --- XxX --- Mój blog: kliknij! Postów: 2341 Data rejestracji: 10.03.14 |
Dareczku na 1 zdjęciu jest mój silniczek? Czuję się wyróżniony |
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 października 2014 20:04
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Lukasz Bieniawski napisał(a): Myślę, że to będzie bardzo pomocne dla szukających silnika Darku p.s. o tym, że jak był malowany to jest podejrzane się tylko nie zgodzę, bo mój silnik od Ciebie był malowany i nie widzę w tym nic złego Łukasz twój silniczek malowany ale jest po kapitalnym remoncie no i jak by to było w środku nóweczka a z zewnątrz strup twój jako przykład jak powinno być
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 października 2014 21:08
|
Fusionista --- XxX --- Mój blog: kliknij! Postów: 2341 Data rejestracji: 10.03.14 |
Ja się ciesze, że jest on malowany przez Ciebie I mega, że jest przykładem dla innych jakie powinien mieć ciśnienie |
|
Przejdź do forum: |