Co trzeba wiedzieć kupując silnik zaburtowy | Forum wędkarskie


Portal ludzi z pasją tworzony przez ludzi z pasją

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości. Mark Twain


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ostatnie Fotki

Sumik 131cm
Sum ok. 30kg
Sum ok. 30kg
Nowy popychacz pontonowy ;o)
Sumy na woblery Sowa
Dwa razy 2m+ na Sowę
Rekordowy sandacz na Woblera Sowa
Nasza moc w polaczeniu z Woblerami Sowa

Na forum na skróty

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych
Kliknij w obrazek żeby zobaczyć szczegóły

Witamy na stronie poświęconej rekinowi słodkowodnemu ;)

Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.

Zobacz temat

/ SPRZĘT NA SUMA, WĘDKI, KOŁOWROTKI I INNE / Łodzie, pontony i inne środki pływające

 
Co trzeba wiedzieć kupując silnik zaburtowy

Dariusz Kucharski

Offline

W związku z pytaniami pojawiającymi sie na forum na temat zakupu silnika zaburtowego postanowiłem napisać poradnik dla kupujących , myślę że te kilka zdań ustrzeże forumowiczów przed zakupem złomu.
Oglądając silnik który zamierzamy kupić zacznijmy od tego że musi być zimny, przed pierwszym odpaleniem wykręćmy świece i powąchajmy czy czuć z otworu paliwo czy jakiś inny zapach może się zdarzyć ze silnik jest bardzo kiepskiej kondycji i zimny ciężko odpala a sprzedający może użyć samo startu w sprayu obwąchajmy też gaźnik .
Następnie niech sprzedający odpali silnik , powinien zapalić po dwóch do max pięciu szarpnięć jeżeli jest zbiornik osobny, membrana musi podać paliwo , a jeżeli jest zbiornik wraz z silnikiem powinien odpalić za drugim max trzecim razem, niech popracuje kilka minut praca może być nierówna gdyż silnik musi się zagrzać potem powinien pracować równo jeśli obroty falują i sprzedający nie może ich wyregulować może to wskazywać na wyrobioną przepustnicę – silnik swoje przepływał dajmy sobie spokój z jego zakupem.
Bardzo ważnym elementem oględzin silnika jest pomiar ciśnienia sprężania jeśli nie znamy ciśnienia danego typu silnika ciśnienie powinno wynosić minimum 6 atmosfer, jest dobrze gdy ma 7-8 natomiast 10-12 silnik jest praktycznie nowy i mało pływany,powyżej 12 podejrzana sprawa sprzedający mógł do cylindrów nalać roztopionego smaru by uszczelnić tłoki lub troszkę oleju warto przeprowadzić drugą próbę jeśli ciśnienie spada jest niższe niż w pierwszej silnik był podrasowany olejem lub smarem

forumsumowe.pl/h/fshzw_komresja_89e65.jpg


, ale zaznaczam że różne typy silników mają różne ciśnienie i powinniśmy się zaznajomić z jego wartościami, pomiar ciśnienia dokonujemy na ciepłym silniku , należy wykręcić świece zapłonowe i zewrzeć je do masy w przeciwnym razie uszkodzimy zapłon wkręcamy manometr i kilkakrotnie szarpiemy szarpanką aż do momentu gdy wskazówka przestanie się wznosić, jeśli silnik jest dwu cylindrowy różnica między wskazaniami nie powinna przekraczać 10%
silnik dwucylindrowy

forumsumowe.pl/h/fshzw_102_2103jpg_6b2e5.jpg



Następnie zwróćmy uwagę na chłodzenie silnika , strumień wody powinien być równomierny i ciągły na niskich obrotach, jeśli na niskich obrotach ledwo leci a na wysokich jest lepiej wirnik pompy wody jest do wymiany, może też być tak że ciśnienie jest niejednolite a nawet pojawia się para wodna oznacza to ze układ jest zanieczyszczony a wirnik umiera też darujmy sobie zakup, na foto wymiana wirnika pompy wody trzeba praktycznie rozebrać cały silnik

forumsumowe.pl/h/fshzw_20130724_134105_9afc6.jpg


Temperatura wody na ciepłym siniku powinna wynosić 70-75 stopni, teraz możemy przejść do obejrzenia lakieru jego stan może nam wiele opowiedzieć i czy jest zgodny z tym co opowiadał nam sprzedający o jego przeszłości jeśli silnik miał być niewiele używany a zobaczymy że był malowany jest to bardzo podejrzane
Następnie pokręćmy kołem zamachowym rękom powoli powinno iść gładko z narastającym oporem sprężania jeśli czujemy jakieś opory nierównomierne , panewki mogły być zatarte lub uszkodzone łożyska silnik złom,na foto wymiana zatartych łożysk na wale korbowym

forumsumowe.pl/h/fshzw_20130605_170223_9b83b.jpg



wrzućmy na luz i obracajmy palcem śrubę napędową powinna obracać się leciutko bez oporów jeśli wyczuwamy chwilowe opory łożysko uszkodzone , spuśćmy teraz olej ze słodziny i sprawdźmy czy nie ma w nim wody lub miałkich trocin jeśli silnik jest zajechany dodatek trocin wycisza jego pracę

Tu mamy przykład wymiana całych bebechów spodziny nawet nie było co naprawiać

forumsumowe.pl/h/fshzw_20130702_142930_3c18f.jpg
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Lukaszb

Offline

Myślę, że to będzie bardzo pomocne dla szukających silnika Darku Okok
p.s. o tym, że jak był malowany to jest podejrzane się tylko nie zgodzę, bo mój silnik od Ciebie był malowany i nie widzę w tym nic złego Haha
 

Filipka

Offline

Dareczku dodaj trochę zdjęć co i gdzie się znajduje dla totalnych laików i będzie news jak się patrzy Haha A wiadomo kto tu jest od newsów Oczko
 

Artur Betcher

Offline

Ze dwa zdjęcia i na newsa.
Metoda na suma
Kołowrotek sumowy
Wędka na suma

Na pytania odnośnie sprzętu i wszystkie inne związane z poławianiem suma odpowiadam TYLKO NA FORUM
 

Dariusz Kucharski

Offline

Zrobione Okok
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Filipka

Offline

Jesteś wielki Usmiech Ale i tak mi się nie przyda bo ufam Ci z silnikiem i tylko u Ciebie kupie rusa Haha Haha
 

Dariusz Kucharski

Offline

Filip Kwasnik napisał(a):

Jesteś wielki Usmiech Ale i tak mi się nie przyda bo ufam Ci z silnikiem i tylko u Ciebie kupie rusa Haha Haha


Dzięki Filip moje ego urosłooooooo wysmiewacz co do silnika pomyślimy a poradnik się przyda na forum kolegom zawsze to pomocna rzecz , dodałem fotki i myślę ze będzie ładniutki news Okok
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Lukaszb

Offline

Dareczku na 1 zdjęciu jest mój silniczek? Czuję się wyróżniony Haha beka
 

Dariusz Kucharski

Offline

Lukasz Bieniawski napisał(a):

Myślę, że to będzie bardzo pomocne dla szukających silnika Darku Okok
p.s. o tym, że jak był malowany to jest podejrzane się tylko nie zgodzę, bo mój silnik od Ciebie był malowany i nie widzę w tym nic złego Haha


Łukasz twój silniczek malowany ale jest po kapitalnym remoncie no i jak by to było w środku nóweczka a z zewnątrz strup wysmiewacz

twój jako przykład jak powinno być Okok
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Lukaszb

Offline

Ja się ciesze, że jest on malowany przez Ciebie Okok I mega, że jest przykładem dla innych jakie powinien mieć ciśnienie Haha Haha
 
Do góry

Przejdź do forum:

Hosting zdjęć wędkarskich

Wędkarski hosting zdjęć
Wygenerowano w sekund: 1.71
51,513,636 unikalne wizyty