Niekoniecznie trzeba być bogiem, by mieć wyznawców. -Witold Gombrowicz
Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.
Awaria silnika- szukamy usterki
|
|
Offline |
Dodany dnia 06 listopada 2014 21:06
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Na forum coraz to więcej osób rozszerza swój sprzęt o środki pływające i silniki zaburtowe, rośnie grono motorowodniaków , a mówią ludzie że motorowodniaka można rozpoznać z daleka bo ma jedną rękę dłuższą czasem może się zdarzyć że silnik ; ma awarię , nie chce odpalić lub przestanie pracować w najmniej spodziewanym momencie i co zrobić?; Przede wszystkim nie panikować tylko sukcesywnie w sposób nie chaotyczny tu dotknąć tu poruszać tak nic nie zrobimy tylko szukać przyczyny . Jeśli silnik nie chce odpalić sprawdzamy czy odkręciliśmy kranik od zbiornika jeśli jest zbiornik na silniku czy odkręciliśmy odpowietrzenie zbiornika, jeśli nie to podciśnienie które się wytworzy nie puści paliwa Aby silnik pracował musi dostawać paliwo i musi być iskra w odpowiednim Momencie z grubsza tak to wygląda, więc jeśli silnik nie odpala zaczynamy sprawdzać od iskry czy jest iskra w tym celu odkręcamy świecę wkładamy do fajki zapłonowej i dotykamy do niemalowanego elementu główki silnika jeśli iskra jest ok. następnie sprawdzamy czy silnik dostaje paliwo , można to zrobić w dwa sposoby jeśli paliwo dostaje a niema iskry świece powinny być mokre ,lub wykręcamy świece i otwór zatykamy chusteczką i próbujemy odpalić, na chusteczce powinny być widoczne kropelki paliwa jeśli paliwo nie dochodzi przyczyn może być kilka, sprawdzamy linię paliwową czy nie jest załamana, następnie pompujemy gruszką i patrzymy czy robi się twarda bo gruszka ma zaworek zwrotny i jeśli on nie trzyma paliwo nie będzie dochodziło a gruszka nie zrobi się twarda podczas pompowania taka powinna być jeśli jest miękka pompujemy i odpalamy silnik który znowu po chwili gaśnie wiec odpalamy go ponownie i cały czas pompujemy by paliwo dochodziło i można wtedy dopłynąć do celu. Natomiast gdy linia i gruszka jest ok. zdejmujemy wężyk zasilający gaźnik idzie od pompy paliwowej i próbujemy odpalić silnik zwracając uwagę na zdjęty wężyk powinno z niego lecieć paliwo jeśli nie leci pompa lub mebarna pompy kaput, wtedy bierzemy wiosła i wiosłujemy solidnie do celu Jeśli pompa podaje paliwo wtedy przyczyną jest zatkana dysza w gaźniku, dobrze gdzieś na lini paliwowej lub przed wejściem do pompy umieścić mały filtr paliwa choćby taki do skutera za 5 zł może to nam zaoszczędzić wielu problemów Może się zdarzyć ze iskra jest paliwo jest a silnik nie chce zagadać wtedy sprawa poważniejsza, przyczyna może być brak kompresji- gdzieś wysadziło uszczelką lub zimering na wale wtedy należy bardzo dokładnie obejrzeć całą główkę czy nie pojawiło się paliwo w miejscu gdzie go być nie powinno. W dwusuwach może się zdarzyć nagle silnik może stracić moc a przez gaźnik wyrzucana jest mieszanka- złamany zawór, Płyta zaworów i złamane listki zaworowe , ten z prawej dostał sie do skrzyni korbowej i został zmielont przez wał korbowy jeśli silnik jest dwu cylindrowy doczołgamy się na jednym cylindrze do celu. Jeśli jest brak iskry przyczyn może być kilka , świeca umarła pół biedy, wyjmujemy ze skrzyneczki bosmańskiej bo taką każdy powinien mieć na pokładzie nową świecę montujemy i płyniemy dalej Wracając do skrzyneczki Bosmańskiej, powinna zawierać , klucz do świecy zapasowe świece, fajkę i zapasowy kabel do świecy, kliny śrubokręt i jakiś podstawowy klucz jeśli klin do śruby jest wybijany to młoteczek i wybijak, a przede wszystkim awaryjną szarpankę kawałek sznurka z rączką i oczywiście zestaw naprawczy do pontonu bo jeśli czegoś braknie możemy gorzko płakać bo do celu może być daleko a wiosłować ciężka sprawa zwłaszcza pod prąd Jeśli świeca jest ok. a iskry jest nadal brak sprawdzamy kabel wysokiego napięcia i fajkę Jeśli silnik nie osiąga pełnej mocy sprawdzamy śrubę napędową, czy nie mamy wodorostów lub czy nie ciągniemy za sobą jakiegoś zielska, czy badyla Czasem przyczyna niesprawności może być prozaiczna ,gdzieś masa się poluzuje lub zsunie kabelek dobrze jest to wzrokowo ocenić czy wszystko jest na swoim miejscu, zwracając uwagę na styki połączeń na konektorach, samiec ,samiczka To by było tylko kilka możliwych przyczyn o wszystkich trudno napisać, jednak może komuś pomoże to odnaleźć i usunąć usterkę
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 06 listopada 2014 21:06
|
Support Paryż Mój blog: kliknij! Postów: 19296 Data rejestracji: 15.05.10 |
Dodaj na newsa, Filip będzie miał co robić
Metoda na suma Kołowrotek sumowy Wędka na suma Na pytania odnośnie sprzętu i wszystkie inne związane z poławianiem suma odpowiadam TYLKO NA FORUM |
|
|
Offline |
Dodany dnia 06 listopada 2014 21:13
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Ok zrobione no nie wiem czy będzie zadowolony
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 09 listopada 2014 17:35
|
Fusionista --- XxX --- Mój blog: kliknij! Postów: 5281 Data rejestracji: 04.09.12 |
Przepraszam po chwili nie obecności. Już jestem i ruszam do pracy A swoją drogą chyba sobie to wydrukuję i wrzucę do torby z echem Jak oczywiście kupie spalinówkę |
|
|
Offline |
Dodany dnia 09 listopada 2014 20:11
|
Stary Wyjadacz --- XxX --- Niedary, Bochnia Postów: 227 Data rejestracji: 22.09.12 |
Świetne porady, które stosuje w ewentualnych naprawach swojego auta (jestem osobą wyznającą zasadę "że skoro ktoś może to robić to i ja mogę" Podstawą jest wiedza, a jeśli jej nie ma to ewentualnie książka do pomocy. Przy ewentualnych naprawach zawsze zaczynajmy od najprostszych rzeczy i najczystszych. Sam osobiście nie posiadam silnika zaburtowego ale ta zasada pomoże w naprawie jeśli się sami do tego zabierzemy. Z tym wszystkim co Darku napisałeś się w zupełności zgadzam. Jedyne co jeszcze mogę dodać przy silnikach nisko konnych typu 5KM i mniej przed przepustnicą jest dysza, ona bardzo często się przytyka jeśli w paliwie są drobiny wystarczy ją przedmuchać ustami lub igła i będzie ok |
|
|
Offline |
Dodany dnia 09 listopada 2014 20:21
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Pawel Grzesik napisał(a): Świetne porady, które stosuje w ewentualnych naprawach swojego auta (jestem osobą wyznającą zasadę "że skoro ktoś może to robić to i ja mogę" Podstawą jest wiedza, a jeśli jej nie ma to ewentualnie książka do pomocy. Przy ewentualnych naprawach zawsze zaczynajmy od najprostszych rzeczy i najczystszych. Sam osobiście nie posiadam silnika zaburtowego ale ta zasada pomoże w naprawie jeśli się sami do tego zabierzemy. Z tym wszystkim co Darku napisałeś się w zupełności zgadzam. Jedyne co jeszcze mogę dodać przy silnikach nisko konnych typu 5KM i mniej przed przepustnicą jest dysza, ona bardzo często się przytyka jeśli w paliwie są drobiny wystarczy ją przedmuchać ustami lub igła i będzie ok Ja wychodzę z założenia ze święci garnków nie lepią często mam się za coś wsiąść i mnie przeraża ale popytam, poczytam , poproszę o radę i zawsze uda się coś zrobić czy naprawić Bardzo fajnie Paweł ze dorzuciłeś coś od siebie w kwestii usterek jak gdzieś przeczytałem cały rozum nie tkwi w jednej głowie, fajnie by było gdyby każdy kto coś wie w tym temacie coś dorzucił był by to dopiero fajny poradnik
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 09 listopada 2014 20:32
|
Stary Wyjadacz --- XxX --- Niedary, Bochnia Postów: 227 Data rejestracji: 22.09.12 |
Jak już napisałem nie posiadam silnika zaburtowego, ale budowa jest ich sporo prostsza niż aut, a zasada działania jest bardzo podobna. ja z kolei kombinowałem jak zrobić silnik zaburtowy z kosy spalinowej i wszystko było by fajnie poradziłem sobie ze wstecznym biegiem ale problem powstał przy dostosowaniu przekładni. Cena takich silników jest o wiele niższa a także muszą wytrzymać długo przy max obrotach i skusiłem się jak by ktoś wiedział jak to rozwiązać będę wdzięczny |
|
|
Offline |
Dodany dnia 09 listopada 2014 20:49
|
Fusionista --- XxX --- Wrocław Mój blog: kliknij! Postów: 1749 Data rejestracji: 01.03.13 |
Dariusz Kucharski napisał(a): ...Aby silnik pracował musi dostawać paliwo i musi być iskra w odpowiednim Momencie z grubsza tak to wygląda, więc jeśli silnik nie odpala zaczynamy sprawdzać od iskry czy jest iskra w tym celu odkręcamy świecę wkładamy do fajki zapłonowej i dotykamy do niemalowanego elementu główki silnika... W tym punkcie chyba ważną informacją jest to że świeca koniecznie musi dotykać masy silnika (niemalowany element) bo jeśli świeca będzie wisieć tylko w fajce to jest możliwość uszkodzenia elektronicznego modułu zapłonowego jeśli silnik jest w taki wyposażony. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 09 listopada 2014 20:56
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
Janusz Golebiewski napisał(a): Dariusz Kucharski napisał(a): ...Aby silnik pracował musi dostawać paliwo i musi być iskra w odpowiednim Momencie z grubsza tak to wygląda, więc jeśli silnik nie odpala zaczynamy sprawdzać od iskry czy jest iskra w tym celu odkręcamy świecę wkładamy do fajki zapłonowej i dotykamy do niemalowanego elementu główki silnika... W tym punkcie chyba ważną informacją jest to że świeca koniecznie musi dotykać masy silnika (niemalowany element) bo jeśli świeca będzie wisieć tylko w fajce to jest możliwość uszkodzenia elektronicznego modułu zapłonowego jeśli silnik jest w taki wyposażony. Janusz masz całkowitą rację ,nie pomyślałem by o tym wspomnieć a przecież to bardzo ważna informacja dzięki za pomoc
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 22 listopada 2014 21:40
|
Support Paryż Mój blog: kliknij! Postów: 19296 Data rejestracji: 15.05.10 |
Filip odwalił czarną robotę gdyż to On się na portalu newsami zajmuje i materiał dodał na newsa. Ja tylko opublikowałem
Metoda na suma Kołowrotek sumowy Wędka na suma Na pytania odnośnie sprzętu i wszystkie inne związane z poławianiem suma odpowiadam TYLKO NA FORUM |
|
Przejdź do forum: |