Awaria silnika- szukamy usterki | Forum wędkarskie


Portal ludzi z pasją tworzony przez ludzi z pasją

Niekoniecznie trzeba być bogiem, by mieć wyznawców. -Witold Gombrowicz


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ostatnie Fotki

Sumik 131cm
Sum ok. 30kg
Sum ok. 30kg
Nowy popychacz pontonowy ;o)
Sumy na woblery Sowa
Dwa razy 2m+ na Sowę
Rekordowy sandacz na Woblera Sowa
Nasza moc w polaczeniu z Woblerami Sowa

Na forum na skróty

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych
Kliknij w obrazek żeby zobaczyć szczegóły

Witamy na stronie poświęconej rekinowi słodkowodnemu ;)

Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.

Zobacz temat

/ SPRZĘT NA SUMA, WĘDKI, KOŁOWROTKI I INNE / Łodzie, pontony i inne środki pływające
 
Awaria silnika- szukamy usterki

Dariusz Kucharski

Offline

Na forum coraz to więcej osób rozszerza swój sprzęt o środki pływające i silniki zaburtowe, rośnie grono motorowodniaków , a mówią ludzie że motorowodniaka można rozpoznać z daleka bo ma jedną rękę dłuższą wysmiewacz czasem może się zdarzyć że silnik ; ma awarię , nie chce odpalić lub przestanie pracować w najmniej spodziewanym momencie i co zrobić?; Przede wszystkim nie panikowaćPlacze tylko sukcesywnie w sposób nie chaotyczny tu dotknąć tu poruszać tak nic nie zrobimy tylko szukać przyczyny .
Jeśli silnik nie chce odpalić sprawdzamy czy odkręciliśmy kranik od zbiornika grin jeśli jest zbiornik na silniku czy odkręciliśmy odpowietrzenie zbiornika, jeśli nie to podciśnienie które się wytworzy nie puści paliwa
Aby silnik pracował musi dostawać paliwo i musi być iskra w odpowiednim Momencie z grubsza tak to wygląda, więc jeśli silnik nie odpala zaczynamy sprawdzać od iskry czy jest iskra w tym celu odkręcamy świecę wkładamy do fajki zapłonowej i dotykamy do niemalowanego elementu główki silnika

forumsumowe.pl/h/fshzw_20141106_195456_48657.jpg


jeśli iskra jest ok. następnie sprawdzamy czy silnik dostaje paliwo , można to zrobić w dwa sposoby jeśli paliwo dostaje a niema iskry świece powinny być mokre ,lub wykręcamy świece i otwór zatykamy chusteczką i próbujemy odpalić, na chusteczce powinny być widoczne kropelki paliwa jeśli paliwo nie dochodzi przyczyn może być kilka, sprawdzamy linię paliwową czy nie jest załamana, następnie pompujemy gruszką i patrzymy czy robi się twarda bo gruszka ma zaworek zwrotny i jeśli on nie trzyma paliwo nie będzie dochodziło a gruszka nie zrobi się twarda podczas pompowania taka powinna być jeśli jest miękka pompujemy i odpalamy silnik który znowu po chwili gaśnie wiec odpalamy go ponownie i cały czas pompujemy by paliwo dochodziło i można wtedy dopłynąć do celu.
Natomiast gdy linia i gruszka jest ok. zdejmujemy wężyk zasilający gaźnik idzie od pompy paliwowej

forumsumowe.pl/h/fshzw_20141106_195903_366aa.jpg


i próbujemy odpalić silnik zwracając uwagę na zdjęty wężyk powinno z niego lecieć paliwo jeśli nie leci pompa lub mebarna pompy kaput, wtedy bierzemy wiosła i wiosłujemy solidnie do celuwysmiewacz
Jeśli pompa podaje paliwo wtedy przyczyną jest zatkana dysza w gaźniku, dobrze gdzieś na lini paliwowej lub przed wejściem do pompy umieścić mały filtr paliwa choćby taki do skutera za 5 zł może to nam zaoszczędzić wielu problemów

forumsumowe.pl/h/fshzw_20141106_194907_e71cc.jpg


Może się zdarzyć ze iskra jest paliwo jest a silnik nie chce zagadać wtedy sprawa poważniejsza, przyczyna może być brak kompresji- gdzieś wysadziło uszczelką lub zimering na wale wtedy należy bardzo dokładnie obejrzeć całą główkę czy nie pojawiło się paliwo w miejscu gdzie go być nie powinno.
W dwusuwach może się zdarzyć nagle silnik może stracić moc a przez gaźnik wyrzucana jest mieszanka- złamany zawór,
Płyta zaworów i złamane listki zaworowe , ten z prawej dostał sie do skrzyni korbowej i został zmielont przez wał korbowy

forumsumowe.pl/h/fshzw_20141106_202507_cb7e0.jpg

jeśli silnik jest dwu cylindrowy doczołgamy się na jednym cylindrze do celu.
Jeśli jest brak iskry przyczyn może być kilka , świeca umarła pół biedy, wyjmujemy ze skrzyneczki bosmańskiej bo taką każdy powinien mieć na pokładzie nową świecę montujemy i płyniemy dalej
Wracając do skrzyneczki Bosmańskiej, powinna zawierać , klucz do świecy zapasowe świece, fajkę i zapasowy kabel do świecy, kliny śrubokręt i jakiś podstawowy klucz jeśli klin do śruby jest wybijany to młoteczek i wybijak, a przede wszystkim awaryjną szarpankę kawałek sznurka z rączką i oczywiście zestaw naprawczy do pontonu bo jeśli czegoś braknie możemy gorzko płakaćPlacze bo do celu może być daleko a wiosłować ciężka sprawa zwłaszcza pod prąd grin
Jeśli świeca jest ok. a iskry jest nadal brak sprawdzamy kabel wysokiego napięcia i fajkę
Jeśli silnik nie osiąga pełnej mocy sprawdzamy śrubę napędową, czy nie mamy wodorostów lub czy nie ciągniemy za sobą jakiegoś zielska, czy badylawysmiewacz

Czasem przyczyna niesprawności może być prozaiczna ,gdzieś masa się poluzuje lub zsunie kabelek dobrze jest to wzrokowo ocenić czy wszystko jest na swoim miejscu, zwracając uwagę na styki połączeń na konektorach, samiec ,samiczka

To by było tylko kilka możliwych przyczyn o wszystkich trudno napisać, jednak może komuś pomoże to odnaleźć i usunąć usterkę
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Artur Betcher

Offline

Dodaj na newsa, Filip będzie miał co robić Usmiech
Metoda na suma
Kołowrotek sumowy
Wędka na suma

Na pytania odnośnie sprzętu i wszystkie inne związane z poławianiem suma odpowiadam TYLKO NA FORUM
 

Dariusz Kucharski

Offline

Ok zrobione no nie wiem czy będzie zadowolony wysmiewacz
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Filipka

Offline

Przepraszam po chwili nie obecności. Już jestem i ruszam do pracy Usmiech

A swoją drogą chyba sobie to wydrukuję i wrzucę do torby z echem Usmiech Jak oczywiście kupie spalinówkę
 

Pawel Grzesik

Offline

Świetne porady, które stosuje w ewentualnych naprawach swojego auta (jestem osobą wyznającą zasadę "że skoro ktoś może to robić to i ja mogę&quotOczko Podstawą jest wiedza, a jeśli jej nie ma to ewentualnie książka do pomocy. Przy ewentualnych naprawach zawsze zaczynajmy od najprostszych rzeczy i najczystszych. Sam osobiście nie posiadam silnika zaburtowego ale ta zasada pomoże w naprawie jeśli się sami do tego zabierzemy. Z tym wszystkim co Darku napisałeś się w zupełności zgadzam. Jedyne co jeszcze mogę dodać przy silnikach nisko konnych typu 5KM i mniej przed przepustnicą jest dysza, ona bardzo często się przytyka jeśli w paliwie są drobiny wystarczy ją przedmuchać ustami lub igła i będzie ok Oczko
 

Dariusz Kucharski

Offline

Pawel Grzesik napisał(a):

Świetne porady, które stosuje w ewentualnych naprawach swojego auta (jestem osobą wyznającą zasadę "że skoro ktoś może to robić to i ja mogę&quotOczko Podstawą jest wiedza, a jeśli jej nie ma to ewentualnie książka do pomocy. Przy ewentualnych naprawach zawsze zaczynajmy od najprostszych rzeczy i najczystszych. Sam osobiście nie posiadam silnika zaburtowego ale ta zasada pomoże w naprawie jeśli się sami do tego zabierzemy. Z tym wszystkim co Darku napisałeś się w zupełności zgadzam. Jedyne co jeszcze mogę dodać przy silnikach nisko konnych typu 5KM i mniej przed przepustnicą jest dysza, ona bardzo często się przytyka jeśli w paliwie są drobiny wystarczy ją przedmuchać ustami lub igła i będzie ok Oczko


Ja wychodzę z założenia ze święci garnków nie lepią pfft często mam się za coś wsiąść i mnie przeraża ale popytam, poczytam , poproszę o radę i zawsze uda się coś zrobić czy naprawić beka
Bardzo fajnie Paweł ze dorzuciłeś coś od siebie w kwestii usterek Oklaski jak gdzieś przeczytałem cały rozum nie tkwi w jednej głowie, fajnie by było gdyby każdy kto coś wie w tym temacie coś dorzucił był by to dopiero fajny poradnik Jahoooo
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Pawel Grzesik

Offline

Jak już napisałem nie posiadam silnika zaburtowego, ale budowa jest ich sporo prostsza niż aut, a zasada działania jest bardzo podobna. ja z kolei kombinowałem jak zrobić silnik zaburtowy z kosy spalinowej i wszystko było by fajnie poradziłem sobie ze wstecznym biegiem ale problem powstał przy dostosowaniu przekładni. Cena takich silników jest o wiele niższa a także muszą wytrzymać długo przy max obrotach i skusiłem się jak by ktoś wiedział jak to rozwiązać będę wdzięczny Oczko
 

Janusz Golebiewski

Offline

Dariusz Kucharski napisał(a):
...Aby silnik pracował musi dostawać paliwo i musi być iskra w odpowiednim Momencie z grubsza tak to wygląda, więc jeśli silnik nie odpala zaczynamy sprawdzać od iskry czy jest iskra w tym celu odkręcamy świecę wkładamy do fajki zapłonowej i dotykamy do niemalowanego elementu główki silnika...

W tym punkcie chyba ważną informacją jest to że świeca koniecznie musi dotykać masy silnika (niemalowany element) bo jeśli świeca będzie wisieć tylko w fajce to jest możliwość uszkodzenia elektronicznego modułu zapłonowego jeśli silnik jest w taki wyposażony.
 

Dariusz Kucharski

Offline

Janusz Golebiewski napisał(a):

Dariusz Kucharski napisał(a):
...Aby silnik pracował musi dostawać paliwo i musi być iskra w odpowiednim Momencie z grubsza tak to wygląda, więc jeśli silnik nie odpala zaczynamy sprawdzać od iskry czy jest iskra w tym celu odkręcamy świecę wkładamy do fajki zapłonowej i dotykamy do niemalowanego elementu główki silnika...

W tym punkcie chyba ważną informacją jest to że świeca koniecznie musi dotykać masy silnika (niemalowany element) bo jeśli świeca będzie wisieć tylko w fajce to jest możliwość uszkodzenia elektronicznego modułu zapłonowego jeśli silnik jest w taki wyposażony.


Janusz masz całkowitą rację ,nie pomyślałem by o tym wspomnieć Smutny a przecież to bardzo ważna informacja
dzięki za pomocOkok
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Artur Betcher

Offline

Filip odwalił czarną robotę gdyż to On się na portalu newsami zajmuje i materiał dodał na newsa. Ja tylko opublikowałem Usmiech
Metoda na suma
Kołowrotek sumowy
Wędka na suma

Na pytania odnośnie sprzętu i wszystkie inne związane z poławianiem suma odpowiadam TYLKO NA FORUM
 
Do góry
Przejdź do forum:

Hosting zdjęć wędkarskich

Wędkarski hosting zdjęć
Wygenerowano w sekund: 1.75
51,299,646 unikalne wizyty