STOP reklamowaniu prasy wędkarskiej | Forum sumowe


Portal ludzi z pasją tworzony przez ludzi z pasją

Najcenniejszych rzeczy w życiu nie nabywa się za pieniądze. Albert Einstein


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ostatnie Fotki

Nowy Rekord
Nowa broń na wąsale ;o)
Sum 223cm z Sekwany
bojki
Sum z Wisły 2017
Wisła 2017
Wisła 2017

Na forum na skróty

Witamy na stronie poświęconej rekinowi słodkowodnemu ;)

Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.

STOP reklamowaniu prasy wędkarskiej

luty 28 2015 NEWSY OGÓLNE Filipka
STOP reklamowaniu prasy wędkarskiej

STOP reklamowaniu prasy wędkarskiej



Witam.
Z zamiarem wprowadzenia cenzora prasy wędkarskiej tego nosiłem się już od dawna. Wiem ze to brzydko brzmi ale myślę ze wielu zmieni zdanie po przeczytaniu całości.
Nieco przyspieszyło wprowadzenie cenzora na prasę wędkarską zaistniałe zdarzenie opisane tutaj ale ono na decyzję o tym miało prawie że żadem wpływ.

Prasa wędkarska istniała zanim powstały jakiekolwiek fora i iw ogóle internet.
Było to praktycznie jedyne źródło informacji dla przeciętnego wędkarza i gazety wędkarskie rozchodziły się na pniu w dniu wydania.
Od kiedy mamy internet z roku na roku spada ilość czytelników nie tylko prasy ale wszelkiego słowa pisanego.
Dzieje się tak z wielu powodów ale przede wszystkim chodzi o to gazeta jedynie przekazuje info a wszelakie fora dają możliwość nie tylko się dowiedzieć ale jeszcze zadać pytania i aktywnie w dyskusji uczestniczyć. Do tego wszystkiego zawsze będą rzetelniejsze gdyż tu możemy porównać doświadczenia wielu ludzie a nie tylko biernie śledzić historię.
Coraz też większą rolę ma też fakt że gro czytelników głośno wyraża opinię że w gazetach coraz więcej znajduje się artykułów pisanych na zamówienie w których ciężko doszukać się faktów lub prawdy.
Nie jest to do końca prawdą gdyż w gazetach można przeczytać naprawdę ciekawe artykuły nie mające nic wspólnego ze sprzedawaniem szpalty. Z drugiej strony producenci sprzętu podejmą się każdej próby ukierunkowania nas na dany sprzęt po to żeby osiągać zyski.
Takie coś oczywiście ma miejsce też na znacznie większą skalę na samych forach i FB bo nie oszukajmy się ale rynek internetowy jest znacznie dla producentów ciekawszy niż gazetowy chociażby ze względu na postępujące lenistwo ( czytać gazetę trudniej niż poklikać w internecie, takie czasy)
FB już w ogóle wszystkim dał popalić bo i wszystkie fora przez ten portal społecznościowy bardzo dużo straciły.
Stosunek do gazet wędkarskich mam obojętny, nie czytam gdyż prowadząc portal czasu nie mam.
Nie wyjaśnia to jednak dlaczego wprowadzamy cenzora na prasę wędkarską więc poniżej postaram się uzasadnić.

Różnica między gazetą wędkarską a forum jest taka że gazeta to przedsięwzięcie które ma przynosić zyski a forum wędkarskie to inicjatywa mająca jednoczyć ludzi, dać informację za darmo nie przynosząc zysku.
To właśnie dlatego fora czy portale społecznościowe odnoszą coraz większy sukces i wyrastają jak grzyby po deszczu. Oczywiście są też fora ukierunkowane na zysk i tylko po to tworzone ale o nich pisać nie zamierzam.
Gazety mają swój żelazny elektorat jeszcze z czasów kiedy nie było internetu ale młodzi ludzie coraz rzadziej po nie sięgają i coraz częściej można trafić na kogoś kto w życiu okładki nie widział.
Oczywiście właściciele gazet zdali sobie sprawę że w dzisiejszych czasach bez internetu nawet takiego biznesu jak wydawanie gazet wędkarskich się nie da i każda gazeta posiada swoją własną stronę która ma dbać o to żeby była marka widoczna a co za tym idzie żeby się sprzedawała.

Wizerunek marki to bardzo ważna sprawa a im marka bardziej znana tym bardziej dba o to żeby jej logo było widoczne gdzie się da.
Przykładem jest sytuacja która spotkała mnie w trakcie kiedy tworzyłem program zniżek.
Wysłałem zapytanie do firmy która jest pod względem znajomości marki jedną z trzech najbardziej znanych firm w Polsce.
Dyrektor marketingu tej firmy nie był zainteresowany programem zniżek gdyż sklepu firmowego nie posiadają ale sam zaproponował umieszczenie u nas na forum logo swojej firmy za pieniądze. Nie chciał linku prowadzącego do strony tylko obrazek. Tak ważne jest żeby utrzymywać wizerunek w przestrzeni publicznej co też najbardziej rzuca się w oczy w polityce. Oczywiście odmówiłem gdyż mnie interesowały zniżki dla ludzi a nie profity dla forum.

Wracając do meritum sprawy to dla prasy wędkarskiej ten wizerunek i jego utrzymywanie we wszelakich serwisach wędkarskich jest sprawą priorytetową gdyż czytelników prasy wędkarskiej jest coraz mniej. Stary elektorat się wykrusza ( lenistwo, brak czasu na czytanie, dominująca rola mediów elektronicznych) a młody gdyby się nie dowiedział o tym jak ciekawe są artykuły w prasie pisanej na rozmaitych forach to po nią by nie sięgnął.
Do facto to dzięki dziesiątkom większych i średnich for oraz setkom blogów i pomniejszych for gazety w dzisiejszych czasach jeszcze przynoszą zyski.
To taka reklama sama z siebie i gdyby teoretycznie usunąć z wszystkich for informację o prasie wędkarskiej i tytułach to w ciągu kilku lat cała wędkarska prasa odeszła by do lamusa.

Problem w tym wszystkim jest taki że dzięki obecności swojej marki na forach gazety odnoszą zyski a fora które są mimowolnym nośnikiem ich reklamy ( przyzwyczajenie) żadnych.
Nie chodzi o to żeby gazety płaciły forom za swoją reklamę w postaci banerów albo od informacji o gazetach w postach ale mimo wszystko ta reklamowa przysługa działa w jedną stronę.
Jeżeli jakiekolwiek forum chciało by reklamy w jakiejkolwiek gazecie to musi za to zapłacić i tu nie ma że jest działalnością non profit, sypnąć trzeba.
A dlaczego?
Dlatego że się przyzwyczailiśmy że gazeta to coś naturalnego gdyż istniała zanim się urodziliśmy?
To trochę dziwny układ bo przecież skoro dzięki obecności w elektronicznych mediach wędkarskich działających non profit prasa wędkarska przynosi właścicielowi jakiś zysk to dlaczego fora miały by za obecność w nich płacić?
Powinno to być rozwiązywane w zupełnie inny sposób, najzwyczajniejszą współpracą barterową.
Wiadomym jest że malutkie fora i blogi nie mają tu jakiejś siły przebicia żeby zawierać umowy barterowe z gazetami wędkarskimi ale w końcu sporo jest też for które jednak coś w świecie wędkarskim znaczą i taka współpraca była by korzystna dla obu stron.
To nie jest abstrakcja, wystarczy kilka coś znaczących for które przykręca kurek na wizerunek marek prasy wędkarskiej a już za kilka miesięcy redaktorzy tych marek mocno by to odczuli.
Doprowadziło by to właśnie do sytuacji gdzie właściciele prasy przestali by liczyć na darmową reklamą na forach i sami proponowali by barterowe współprace korzystne dla obu stron.

Siła gazet nie jest aż tak wielka jak by się mogło zdawać gdyż znam paru redaktorów i wiem że z roku na rok coraz ciężej jest a jak już wcześniej wspomniałem przyczyna tkwi w mediach elektronicznych.
Kiedy organizowaliśmy w 2014r zlot nad Ebro dałem reklamę do trzech największych gazet na 2 lub 3 miesiące do każdej. Dodatkowo info było też na ich stronach internetowych.
Odzew z tej reklamy która sumując je wszystkie tania nie była był dokładnie zerowy. Ani jednego telefonu, zapytania mailowego. Nic. 90% uczestników dowiedziało się o wyjeździe z Fb i z samego Forum Sumowe bo pomimo tego że nie udzielali się i nawet nie byli zarejestrowani to jednak forum systematycznie śledzą.
Taka jest siła reklamy w internecie.

Wprowadzając cenzora na wszystko co z gazetami związane (linki, obrazy, artykuły, filmy i gadżety) nie jesteśmy więc złośliwi i nie kieruje nami chęć zysku gdyż od 5 lat działamy non profit jeszcze do tego dokładając. To dbanie o interes forum. Posiadając współprace barterowe z prasą wędkarską możemy też odnieść zysk gdyż są ludzie którzy czytają wyłącznie gazety i o naszym forum nie wiedzą. Najczęściej to ludzie starsi z ogromnym doświadczeniem którzy również tu mogli by zostawić coś potomnym.
Dla gazet znowuż obecność na forum to zadbanie o świadomość marki która jest jednak w perspektywie czasu dużo warta.
Osobiście znam chociażby właściciela WŚ i jest to miły i elokwentny człowiek którego lubię i któremu osobiście tłumaczyłem dlaczego nie pozwalam na linki do gazet.

Nie mamy na razie żadnej współpracy z jakąkolwiek gazetą wędkarską i od dziś cenzurujemy wszystkie.
Jeśli kiedyś mieć będziemy to wszyscy zostaną o tym powiadomieni a tytuł będzie zdjęty z list cenzora.
Zachęcam do refleksji administratorów wszelkich innych portali wędkarskich gdyż możemy coś połączyć, sprawić ze warunki będą bardziej przejrzyste i z zyskiem dla wszystkich.
Pozdrawiam

Temat na forum: STOP reklamowaniu prasy wędkarskiej

Przygotował Artur Betcher

Komentarze

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

Reklama w zamian za zniżki dla stałych użytkowników portalu.

Aktualnie online

Gości online: 26

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 8,011
Najnowszy użytkownik: elzbieta

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

21 listopad 2017 10:36
Powitać Usmiech

20 listopad 2017 21:26
Witajcie.

20 listopad 2017 20:37
Dobry Usmiech

20 listopad 2017 18:57
Witam

20 listopad 2017 16:07
Powitać.

19 listopad 2017 21:47
witam

18 listopad 2017 20:52
Dobry Usmiech

18 listopad 2017 16:58
Witam

18 listopad 2017 01:03
witam

16 listopad 2017 16:35
Witam

Archiwum shoutboksa

Wyprawy autokarowe Norwegia

Wyprawy autokarowe Norwegia

Nasz baner

Forum Sumowe - portal sumowy
Wygenerowano w sekund: 1.15
27,932,180 unikalne wizyty