Tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi. -Włodzimierz Lenin
Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.
Co trzeba wiedzieć kupując silnik zaburtowy
|
|
Offline |
Dodany dnia 31 października 2014 21:25
|
Stary Wyjadacz Postów: 255 Data rejestracji: 05.03.12 |
Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.). Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres. Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc. Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji. Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne). Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie. Siema. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 31 października 2014 21:52
|
Fusionista --- XxX --- Warszawa Mój blog: kliknij! Postów: 2596 Data rejestracji: 14.03.14 |
Standardowy marketing. O ile w starych wolnossakch benzynowych ciężko było zmienić moc bez fizycznej ingerencji ( chociaż czasem wystarczy wymiana sterownika z bliźniaczych mocniejszych wersji), o tyle w wysokoprężnych i turbobenzynach wystarczy zmiana softu i nagle ze 100KM robi się 150 Mowie oczywiście o silnikach samochodowych, ale jak widać przy zaburtowych zasada ta sama. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 10:06
|
Fusionista --- XxX --- Tarnow Mój blog: kliknij! Postów: 1465 Data rejestracji: 01.01.11 |
strzala napisał(a): Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.). Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres. Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc. Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji. Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne). Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie. Siema. Jeśli dobrze zrozumiałem - obudowa taka sama i za wyjątkiem "gaźnika" bebechy takie same. Jeszcze ewentualnie śruba wymieniona. Ale jak to wygląda z wytrzymałością ? Właściwie silnik pracuje w obrębie specyfikacji, czyli nie powinno to mieć wpływu na trwałość i (nie)zawodność ?
"Jeśli chcesz być szczęśliwy godzinę, to się upij. Jeśli chcesz być szczęśliwy trzy dni, to się ożeń. Jeśli chcesz być szczęśliwy całe życie, zostań wędkarzem... " O.Pavel |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 11:33
|
Stary Wyjadacz Postów: 255 Data rejestracji: 05.03.12 |
Tak Jacek. Obudowa jak i cała konstrukcja jest taka sama. Różnice są nieznaczne (każda firma ma swoje patenty na zmniejszenie mocy), obecnie w nowych silnikach różnią się modułami zapłonowymi i śrubami do 20KM. Jak silnik jest na wtrysku to różnica jest wyłącznie w sofcie. Jaki to ma wpływ na trwałość? Ano taki jak ktoś użytkuje bo teoria nie zawsze idzie z praktyką. |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 16:19
|
MOD GRUPA --- XxX --- Oborniki śl Mój blog: kliknij! Postów: 3191 Data rejestracji: 08.09.13 |
strzala napisał(a): Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.). Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres. Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc. Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji. Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne). Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie. Siema. I widzisz Strzała, jednak to prawda że cała mądrość nie tkwi w jednej głowie to co napisałeś rozjaśniło mi w głowie i jest fajnym dopełnieniem tematu
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 16:51
|
Fusionista --- XxX --- Mój blog: kliknij! Postów: 5281 Data rejestracji: 04.09.12 |
Jak tak czytam o tych silnikach to mam ochotę Was wyściskać za to ,że tu jesteście Nie ma takich googli żeby tak wyjaśniły o co chodzi z tymi moplikami do łódek i pontonów Macie te głowy nie tylko do noszenia czapek |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 16:53
|
Fusionista --- XxX --- Postów: 3944 Data rejestracji: 15.08.11 |
A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 17:06
|
Fusionista --- XxX --- Tarnow Mój blog: kliknij! Postów: 1465 Data rejestracji: 01.01.11 |
Jozef Pojedyniec napisał(a): A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić To ja ci powiem - Nową !
"Jeśli chcesz być szczęśliwy godzinę, to się upij. Jeśli chcesz być szczęśliwy trzy dni, to się ożeń. Jeśli chcesz być szczęśliwy całe życie, zostań wędkarzem... " O.Pavel |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 17:15
|
Fusionista --- XxX --- Mój blog: kliknij! Postów: 2341 Data rejestracji: 10.03.14 |
Jozef Pojedyniec napisał(a): Wietieroka12 A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Ale ja swojego Ci nie sprzedam |
|
|
Offline |
Dodany dnia 01 listopada 2014 17:18
|
Fusionista --- XxX --- Warszawa Mój blog: kliknij! Postów: 2596 Data rejestracji: 14.03.14 |
Jozef Pojedyniec napisał(a): A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Józek, bierz od Daniela 12 |
|
Przejdź do forum: |
Temat | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post |
---|---|---|---|
Sprzedam zaburtowy Yamaha F25 GWHS 2019r perfekt stan rumpel stopa S | Sprzedam sprzęt wędkarski | 6 | 18 kwietnia 2020 15:10 |
Sprzedam silnik Mercury EFI 15 SeaPro MH 2018r IGŁA | Sprzedam sprzęt wędkarski | 6 | 03 marca 2019 22:12 |
Kupię silnik zaburtowy do 10KM S | Kupię zamienię oddam sprzęt wędkarski | 2 | 12 stycznia 2019 11:56 |
Sprzedam Echosondę Lowrance Mark 5X-Pro oraz Silnik elektryczny Haswing Osapian Slim 45/50 lbs | Sprzedam sprzęt wędkarski | 5 | 27 sierpnia 2018 17:53 |
Toyota Rav 4 benzyna z LPG silnik 2,4 - 170KM wersja USA | Środki transportu czyli czym na ryby dojechać | 3 | 31 maja 2018 10:16 |