Co trzeba wiedzieć kupując silnik zaburtowy | Forum wędkarskie


Portal ludzi z pasją tworzony przez ludzi z pasją

Tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi. -Włodzimierz Lenin


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ostatnie Fotki

Sumik 131cm
Sum ok. 30kg
Sum ok. 30kg
Nowy popychacz pontonowy ;o)
Sumy na woblery Sowa
Dwa razy 2m+ na Sowę
Rekordowy sandacz na Woblera Sowa
Nasza moc w polaczeniu z Woblerami Sowa

Na forum na skróty

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych

Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych Wynajmę łódkę w Paryżu w celach wędkarskich i turystycznych
Kliknij w obrazek żeby zobaczyć szczegóły

Witamy na stronie poświęconej rekinowi słodkowodnemu ;)

Na tym forum dowiecie się jak złowić suma, jaki potrzebujecie sprzęt do tego celu, jakich metod najlepiej użyć do łowienia tej ryby, a także zobaczycie duże sumy łowione przez naszych użytkowników, rekordowe sumy w Polsce i na świecie i wiele innych informacji dotyczących Suma Europejskiego i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do zarejestrowania się i aktywności na Naszym Portalu.

Zobacz temat

/ SPRZĘT NA SUMA, WĘDKI, KOŁOWROTKI I INNE / Łodzie, pontony i inne środki pływające
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)

 
Co trzeba wiedzieć kupując silnik zaburtowy

strzala

Offline

Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.).
Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres.
Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc.
Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji.
Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne).
Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie.
Siema.
 

Wisniewski Michal

Offline

Standardowy marketing. O ile w starych wolnossakch benzynowych ciężko było zmienić moc bez fizycznej ingerencji ( chociaż czasem wystarczy wymiana sterownika z bliźniaczych mocniejszych wersji), o tyle w wysokoprężnych i turbobenzynach wystarczy zmiana softu i nagle ze 100KM robi się 150 Usmiech
Mowie oczywiście o silnikach samochodowych, ale jak widać przy zaburtowych zasada ta sama.
 

Jacek Gebala

Offline

strzala napisał(a):

Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.).
Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres.
Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc.
Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji.
Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne).
Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie.
Siema.


Jeśli dobrze zrozumiałem - obudowa taka sama i za wyjątkiem "gaźnika" bebechy takie same. Jeszcze ewentualnie śruba wymieniona. Ale jak to wygląda z wytrzymałością ? Właściwie silnik pracuje w obrębie specyfikacji, czyli nie powinno to mieć wpływu na trwałość i (nie)zawodność ?
"Jeśli chcesz być szczęśliwy godzinę, to się upij. Jeśli chcesz być szczęśliwy trzy dni, to się ożeń. Jeśli chcesz być szczęśliwy całe życie, zostań wędkarzem... " O.Pavel
 

strzala

Offline

Tak Jacek. Obudowa jak i cała konstrukcja jest taka sama. Różnice są nieznaczne (każda firma ma swoje patenty na zmniejszenie mocy), obecnie w nowych silnikach różnią się modułami zapłonowymi i śrubami do 20KM. Jak silnik jest na wtrysku to różnica jest wyłącznie w sofcie.
Jaki to ma wpływ na trwałość? Ano taki jak ktoś użytkuje bo teoria nie zawsze idzie z praktyką.
 

Dariusz Kucharski

Offline

strzala napisał(a):

Jacek Twoje pytanie dotyczy nie zwiększenia mocy silnika tylko zniesienia jego ograniczenia mocy. Już tłumaczę. Większość producentów oferuje te same silniki w dwóch mocach np. honda 8 i 10 KM to ten sam silnik (to samo dotyczy hondy 15 i 20, 25 i 30, tohatsu 8 i 9,8, 15 i 20, 25 i 30, yamaha 8 i 9,9, 13,5 i 15 i 20, 30 i 40 itd....). Po prostu nie kalkuluje się produkować całkiem innego modelu silnika o ciut innej mocy, więc firmy oferują te same silniki w dwóch mocach. Robią to obniżając moc mniejszej jednostki (różne są sposoby od wkładek w gaźnikach, po moduły zapłonowe lub ograniczniki obrotów itp.).
Cena "mocniejszego" silnika jest sztucznie podniesiona bo klient zapłaci za większą moc. Jednak moc to nie wszystko bo ważny jest moment obrotowy a ten do pewnych obrotów ma przeważnie identyczny wykres.
Teraz Jacku wracając do Twojego pytania - oferowane zestawy i przerobienie silnika na większą moc dotyczy właśnie wymiany danych "ograniczników" by uzyskać projektowo pierwotną moc.
Ciekawy przypadek ma Yamaha gdzie 20KM to baza i z niego zrobiona jest 15 jak powyżej ale zrobiono też silnik 13,5KM właśnie na 20, by można było w UE pływać bez patentu (do 10KW). To są praktycznie te same silniki. Możesz sobie kupić 13,5KM i w serwisie za dość słoną opłatą "przerobić" na 20KM co ciekawe nie tracąc gwarancji.
Jak porównasz oferty firm to po pojemności, masie itp. zobaczysz, że te same silniki są oferowane parami z mniejszą i większą mocą (to jest przeważnie do 50 -60 KM bo później progi mocy są już znaczne).
Także małe ma znaczenie czy silnik ma "zwiększoną" moc czy nie. Ważny jest stan a przede wszystkim pochodzenie.
Siema.


I widzisz Strzała, jednak to prawda że cała mądrość nie tkwi w jednej głowie Oczko to co napisałeś rozjaśniło mi w głowie i jest fajnym dopełnieniem tematu Okok
Jestem tu dla siebie, ale przede wszystkim dla innych
 

Filipka

Offline

Jak tak czytam o tych silnikach to mam ochotę Was wyściskać za to ,że tu jesteście Haha Nie ma takich googli żeby tak wyjaśniły o co chodzi z tymi moplikami do łódek i pontonów Haha Macie te głowy nie tylko do noszenia czapek Haha
 

Jozefp

Offline

A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Yyyyy
 

Jacek Gebala

Offline

Jozef Pojedyniec napisał(a):

A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Yyyyy



To ja ci powiem - Nową ! wysmiewacz
"Jeśli chcesz być szczęśliwy godzinę, to się upij. Jeśli chcesz być szczęśliwy trzy dni, to się ożeń. Jeśli chcesz być szczęśliwy całe życie, zostań wędkarzem... " O.Pavel
 

Lukaszb

Offline

Jozef Pojedyniec napisał(a):

A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Yyyyy
Wietieroka12 Haha
Ale ja swojego Ci nie sprzedambeka
 

Wisniewski Michal

Offline

Jozef Pojedyniec napisał(a):

A ja tam wolałem nie wiedzieć tyle , bo teraz to już na 100% nie będę wiedział jaką moturkę kupić Yyyyy

Józek, bierz od Daniela 12 Usmiech
 
Do góry

Przejdź do forum:

Hosting zdjęć wędkarskich

Wędkarski hosting zdjęć

Podobne Tematy

Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Sprzedam zaburtowy Yamaha F25 GWHS 2019r perfekt stan rumpel stopa S Sprzedam sprzęt wędkarski 6 18 kwietnia 2020 15:10
Sprzedam silnik Mercury EFI 15 SeaPro MH 2018r IGŁA Sprzedam sprzęt wędkarski 6 03 marca 2019 22:12
Kupię silnik zaburtowy do 10KM S Kupię zamienię oddam sprzęt wędkarski 2 12 stycznia 2019 11:56
Sprzedam Echosondę Lowrance Mark 5X-Pro oraz Silnik elektryczny Haswing Osapian Slim 45/50 lbs Sprzedam sprzęt wędkarski 5 27 sierpnia 2018 17:53
Toyota Rav 4 benzyna z LPG silnik 2,4 - 170KM wersja USA Środki transportu czyli czym na ryby dojechać 3 31 maja 2018 10:16
Wygenerowano w sekund: 1.56
51,487,547 unikalne wizyty